اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برای بازسازی مناطق زلزله زده جاجرم منتظر ابلاغ تسهیلات هستیم/ وسایل سرمایشی بین زلزله‌زدگان توزیع شد

فرماندار جاجرم گفت: با توجه به تغییر ریاست جمهوری، برای بازسازی این مناطق منتظر مصاحبه هیئت دولت و ابلاغ تسهیلات هستیم اما روال اداری و تشکیل پرونده انجام‌ شده است.

برای بازسازی مناطق زلزله زده جاجرم منتظر ابلاغ تسهیلات هستیم/ وسایل سرمایشی بین زلزله‌زدگان توزیع شد

مصطفی حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جاجرم اظهار کرد: در مورد رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان جاجرم در ۲ مقطع کولر و وسایل سرمایشی توزیع شد و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به کلیه مددجویان تحت پوشش خود کمک‌رسانی کرده است. 

وی گفت: همچنین بخشی از وسایل گرمایشی مثل کولر و پنکه را از محل کمک‌های جمعیت هلال‌احمر تأمین شد.

فرماندار جاجرم در ادامه تصریح کرد: تاکنون تعداد ۱۰۰ کولر و پنکه بین زلزله‌زدگان جاجرم توزیع‌شده است و حدود ۴۵ کولر دیگر نیاز است که در حال پیگیری و جذب از طریق کمک‌های خیرین، مؤسسات خیریه هستیم. 

وی تأکید کرد: کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده عموماً توسط جمعیت هلال‌احمر بود که از طریق خیرین جمع‌آوری‌شده بود و کمک‌هایی هم توسط استاندار و نمایندگان مجلس صورت گرفت که از محل وسایل گرمایشی باقیمانده از زلزله کرمانشاه تأمین‌ شده است. 

حاج زاده در مورد بازسازی مناطق زلزله‌زده جاجرم گفت: با توجه به تغییر ریاست جمهوری، برای بازسازی این مناطق منتظر مصاحبه هیئت دولت و ابلاغ تسهیلات هستیم اما روال اداری و تشکیل پرونده انجام‌شده است. 

اعتبارات ۱۰ میلیون تومانی از سوی بنیاد مسکن و ۲۰ تومان از محلی دیگر برای هر خانه تأمین‌شده ولی تا ابلاغ هیئت دولت نباشد روند بازسازی شتابی نخواهد گرفت.

فرماندار جاجرم تصریح کرد: اصل تسهیلاتی که برای بازسازی پرداخت می‌شود، از طریق تسهیلاتی است که از سوی بنیاد مسکن، پس از ابلاغ و مصاحبه هیئت دولت ارائه می‌شود، که بخش اعظم هزینه‌ها از این طریق است. 

وی همچنین با ابراز امیدواری از ابلاغ سریع هیئت دولت بیان کرد: به جهت دغدغه‌ای که وجود داشت مکاتباتی با نمایندگان مجلس و همچنین استانداری برای پیگیری سریع‌تر این مسأله صورت گرفته است و ما منتظریم تا این ابلاغ مصوب شود تا هرچه سریع‌تر کار بازسازی آغاز شود.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول