اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رقابت بیش از ۸۲ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در ۲۷ حوزه امتحانی استان اصفهان

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: مجموعاً ۸۲ هزار و ۷۲۳ نفر از استان اصفهان در آزمون شرکت کرده‌اند که از این تعداد حدود ۶۰ درصد را خانم‌ها و حدود ۴۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

رقابت بیش از ۸۲ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در ۲۷ حوزه امتحانی استان اصفهان

محمدرضا ایروانی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص جزئیات برگزاری کنکور سراسری در این استان اظهار کرد: ۲۷ شهر اصفهان حوزه امتحانی دارند، در شهر اصفهان نیز ۶ حوزه امتحانی اصلی شامل دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه پیام‌نور اصفهان، دانشگاه آزاد واحد اصفهان و حوزه‌های آموزش پرورش وجود دارد.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان افزود: امروز ۱۰ هزار و ۹۳۱ داوطلب در رشته هنر به رقابت می‌پردازند، فردا هم ریاضی و هم علوم انسانی را داریم که در رشته ریاضی ۱۰ هزار و ۱۹۰ نفر و تعداد داوطلبان در علوم انسانی ۱۹ هزار و ۴۲۷ نفر هستند، روز جمعه نیز آزمون علوم تجربی با رقابت ۳۱ هزار و ۱۶ نفر داوطلب و روز شنبه زبان‌های خارجی با ۱۱ هزار و ۱۵۹ داوطلب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعاً  ۸۲ هزار و ۷۲۳ نفر در آزمون شرکت کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد حدود ۶۰ درصد را خانم‌ها و حدود ۴۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

ایروانی در خصوص تعداد و مکان داوطلبان کرونایی خاطرنشان کرد: داوطلبان کرونایی سه دسته هستند؛ داوطلبانی که در سامانه سازمان سنجش خوداظهاری کردند، افرادی که کد ملی‌شان را سازمان سنجش در اختیار وزارت بهداشت قرار داده و وزارت بهداشت کنترل کرده اگر خود یا خانواده‌شان در ۲۰ روز گذشته کرونا داشتند، جدا شوند و دسته سوم افرادی هستند که با حضور در محل اعلام می‌کنند که مشکوک به کرونا هستند.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان در ادامه افزود: دسته اول را در استان اصفهان نداشتیم، ۵ نفر در دسته دوم بودند که در شهرهای مختلف، در حوزه‌های امتحانی خودشان هماهنگ کردیم که در همان حوزه جای جدا بگذارند، چون این‌ها غالباً خانواده‌هایشان درگیر بودند و ممکن است خودشان ناقل باشند‌، دسته سوم هم که تا روز امتحان مشخص نمی‌شود، وقتی مراجعه می‌کنند یا اگر پزشک ما به آن‌ها مشکوک شود، حوزه‌شان را جدا می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول