اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«علی‌محمد شیخی» در حوزه هنری، «سهراب سپهری» در برج آزادی

نمایشگاه آثار منتخب نخستین جایزه سال تصویرسازی سهراب سپهری، امروز در برج آزادی افتتاح می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جایزه سال تصویرسازی «سهراب سپهری»، ۴۴ اثر تجسمی شامل نقاشی و تصویرسازی با محوریت اشعار سهراب سپهری در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌شده است.

آنچه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌شده نگاه ۱۷ هنرمند (از سارا الفتی از شهر کرج، پریسا فرخ بخت و مهناز ابراهیمی از اصفهان، سعید خویه، بهاره خدامی، شکیلا کریمی، تارا نادری و مطهره غلامی هر پنج نفر از تهران، حدیث افسرده از ایلام، فاطمه ایران‌زاد از بوشهر، فریبا منوچهری از همدان، زهره جهانبازی و عاطفه قربانی از شهرکرد چهارمحال و بختیاری، زهرا مقصودی از اراک، سیده زینب بهروز از آباده فارس، زهره بابایی از شیروان خراسان شمالی و اثر مراد فتاحی از شهریار) است. این آثار به‌صورت تخصصی اشعار شاعر شهیر کاشانی را در قالب تصویرسازی به‌منظور آشنایی بیشتر جامعه با افکار و جهان‌بینی سهراب سپهری، خلق کرده‌اند.

این نمایشگاه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور هنرمندان پیشکسوت و جمعی از مسئولین ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و تا ۱۹ تیر ماه در تالار آینه برج آزادی برای بازدید علاقه‌مندان و هنردوستان با هماهنگی قبلی برقرار است.

 

 

* نمایشگاه نقاشی‌ «رنگ‌های مه گرفته» با موضوع طبیعت

مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در ادامه برپایی نمایشگاه‌های خود، این بار با آثاری از «علی‌محمد شیخی» با موضوع طبیعت میزبان مخاطبان خود می‌شود.

نمایشگاه نقاشی‌ «رنگ‌های مه گرفته» با ۴۰ اثر از «علی‌محمد شیخی» یکشنبه هفته آینده ۱۳ تیرماه ساعت ۱۱ در گالری ابوالفضل عالی افتتاح می‌شود.

«علی‌محمد شیخی» تحصیلات خود را در مقطع لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رساند و طی سال‌ها فعالیت هنری موفق به دریافت گواهینامه درجه دو هنری ـ معادل فوق‌ لیسانس ـ در رشته نقاشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. تدریس در دانشگاه‌ شهید رجایی، هنرستان‌ها و مراکز آموزشی هنر؛ ریاست موزه شهدا و ریاست هنرستان آیت‌الله قدوسی از جمله فعالیت‌های علی‌محمد شیخی در عرصه علم و هنر است. او برگزاری کارگاه‌های آموزشی‌، برپایی نمایشگاه‌های انفرادی، حضور در نمایشگاه‌های گروهی داخلی، شرکت در رقابت‌های هنری مختلف و دریافت ده‌ها جایزه برتر و رتبه نخست را در کارنامه خود از جمله رتبه نخست نقاشان اولین جشنواره سراسری نی‌نوازان را دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند از ۱۴ تا ۲۰ تیرماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ به گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول