اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هرج و مرج در انتخابات شهرداری نیویورک/ ترامپ: باز هم تقلب شد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شد بروز هرج و مرج در اعلام نتایج شهرداری نیویورک به دلیل تقلب در این انتخابات بوده است.

هرج و مرج در انتخابات شهرداری نیویورک/ ترامپ: باز هم تقلب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بروز هرج و مرج در اعلام نتیجه انتخابات شهرداری نیویورک را با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۱ مقایسه کرده است. 

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «درست مثل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، نیمه‌شب در نیویورک‌ اعلام شد که تخلفات و اشتباهات گسترده‌ای صورت گرفته و اریک آدامز، علی‌رغم پیشتاز بودن برنده این رقابت نخواهد شد.»

ترامپ در این بیانیه همچنین گفته «هیچ‌کس، هرگز نخواهد فهمید چه کسی واقعاً در این انتخابات پیروز شد». او پیشنهاد داد «شورای انتخابات» نیویورک پرونده این انتخابات را ببندد و از نو رأی‌گیری کند.

شورای انتخابات نیویورک سه‌شنبه شب جداولی را از نتیجه انتخابات منتشر کرد که نشان می‌داد «اریک آدامز» با عبور از آستانه ۵۰ درصد آرای اکتسابی از رقیبانش پیشتاز است.

اما اندکی بعد از انتشار این جداول مشخص شد که مجموع آرای محاسبه شده ۱۰۰ هزار نفر بیشتر از مجموع اعلام‌شده در روز انتخابات است.

نتایج، بلافاصله از وب‌سایت شهرداری نیویورک حذف شد و شورای انتخابات در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۳۵۰۰۰ برگه رأی آزمایشی در نتایج نهایی گنجانده شده است.

در بیانیه این شورا آمده است: «بابت این اشتباه معذرت می‌خواهیم و اقدامات لازم را انجام داده‌ایم تا اطمینان حاصل شود نتایجی که گزارش می‌شوند دقیق‌ترین هستند.»

ترامپ در بیانیه‌ای دیگر گفت: «انتخابات نیویورک با آنکه پر از هرج و مرج و باعث شرمساری است بهتر و دقیق‌تر از انتخابات ریاست‌جمهوری در دوران من بود.»

ترامپ بعد از انتخابات دوم نوامبر ۲۰۲۰ مدعی شد در برخی از ایالت‌های آمریکا به نفع رقیبش «جو بایدن» تقلب انجام شده و به همین دلیل شکایت‌هایی را در این خصوص تنظیم کرد.

این شکایت‌ها در هیچ یک از ایالت‌ها به سرانجام نرسید و تمامی ایالت‌ها ادعاهای ترامپ درباره وقوع تقلب را رد کردند.

وکالت ترامپ در این پرونده را «رودی جولیانی» به عهده داشت که چند روز پیش رسانه‌ها گزارش دادند با حکم یک دادگاه پروانه وکالتش معلق شده است. درپی شکست تیم جولیانی در به کرسی نشاندن ادعای تقلب در انتخابات، گزارش شد که ترامپ به نزدیکانش دستور داده دستمزدهای او را پرداخت نکنند.

به تازگی «ویلیام بار» وزیر دادگستری سابق آمریکا که از چهره های مورد اعتماد و نزدیک به ترامپ بود در کتابی که درباره اواخر دوران حضور ترامپ در کاخ سفید نوشته شده است ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را زیر سوال برده و آن را «مزخرف» خوانده است.

بار در مصاحبه با نویسنده این کتاب گفته: «اگر شواهد و مدارکی وجود داشت من هیچ انگیزه‌ای برای رد آن نداشتم اما ظن من در تمام این مدت این بود که هیچ مدرکی وجود ندارد و این ادعاها مزخرف هستند.»

داستان کل سابق آمریکا با اشاره به برخی ادعاهای ترامپ درباره دستکاری دستگاه‌های رأی‌گیری هم گفت: «ادعاها درباره اینکه دستگاههای رای گیری  در سراسر کشور برای تغییر نتیجه به نفع بایدن دستکاری شده بودند هم صحت نداشت.»

بار با بیان اینکه از همان اول می‌دانستیم این ادعاها مزخرف هستند اضافه کرد، این دستگاههای شمارش آراء همه چیز را ذخیره می‌کنند. و هیچ مغایرتی در هیچ جا مشاهده نشد. من هیچ اختلافی ندیدم.

ویلیام بار در ادامه افشاگریهای خود همچنین گفته که «میچ  مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا در آن زمان از او خواسته است که علیه ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات صحبت کند. 

جنجال انتخاباتی دونالد ترامپ که از ساعاتی بعد از اعلام نتایج انتخابات شروع شد در نهایت در روز پنج ژانویه ۲۰۲۱ منجر به حمله هزاران نفر از هواداران وی به ساختمان کنگره آمریکا و کشته شدن حداقل ۵ نفر شد. اقدامات ترامپ همچنین منجر به استیضاح وی در مجلس نمایندگان نیز شد اما در مجلس سنا این اقدام با شکست مواجه شد. او تنها رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا است که دو بار استیضاح شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول