اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اهدای ۴ انگشتر منقش به تصاویر شهدای مقاومت با عنوان «سربازان خدا» به موزه آستان قدس

طی آیینی ۴ انگشتر منقش به تصاویر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید تهرانی مقدم و سایر شهدای مقاومت با عنوان «سربازان خدا» به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد.

اهدای ۴ انگشتر منقش به تصاویر شهدای مقاومت با عنوان «سربازان خدا» به موزه آستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن مهدوی مهر رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی، سردار حمید کمالی هم‌رزم سردار قاسم سلیمانی و محمد تهرانی مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم در دفتر ریاست سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، انگشتر منقش به تصاویر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید تهرانی مقدم و سایر شهدای مقاومت به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد.

سردار سلیمانی، عارف تفنگ‌به‌دوش

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم بابیان اینکه شهدا تحقق عینی این آیه از قرآن با مضمون «ای پیامبر هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگان‌اند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند» هستند، گفت: خدا به همه ما رزق و روزی عطا می‌کند اما «عند ربهم یُرزقون» بیانگر این است که رزق ما در دنیا با رزق و روزی شهدا متفاوت است.

حجت‌الاسلام محمدحسن مهدوی‌مهر بابیان اینکه شهدا نمادهای هدایت هستند و این خواست خداوند است که آن‌ها به مقام شهادت رسیده‌اند، گفت: شهید قاسم سلیمانی از یک‌سو سردار نظامی و از سوی دیگر سردار معنوی و درواقع عارفی تفنگ‌به‌دوش بود.

وی با تأکید بر این‌که اهل‌بیت(ع) وسیله و مجرای فیض الهی هستند که این فیوضات یک جنبه وجه اللهی و یک جنبه بشری دارد، تصریح کرد: امثال شهید تهرانی مقدم و سردار سلیمانی می‌دانستند از کجا باید کسب فیض کنند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: ما باید همواره ارتباطمان را با شهدا حفظ کنیم و ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت را بشناسیم و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

مهدوی مهر ادامه داد: اهدای انگشترهای منقش به تصاویر سردار شهید سلیمانی و شهید تهرانی مقدم به موزه آستان قدس رضوی که با پشتوانه معرفتی صورت گرفته است، می‌تواند راهی برای احیاء ارزش‌های اسلامی باشد.

حاج قاسم می‌دانست که به شهادت خواهد رسید

هم‌رزم سردار قاسم سلیمانی که در آخرین سفر سپهبد شهید قاسم سلیمانی به سوریه همراه او بود نیز در ادامه این مراسم بابیان اینکه حاج قاسم کاملاً می‌دانست که در این سفر به شهادت خواهد رسید، گفت: در سفری که با ایشان بودم انگشتری به بنده هدیه دادند و من پس از شهادت ایشان تصمیم گرفتم، کاری ماندگار انجام دهم.

سردار حمید کمالی ابراز کرد: از همین رو ۴ انگشتر منقش به تصاویر حاج قاسم سلیمانی، شهید حسن تهرانی مقدم، ابومهدی مهندس و عماد مغنیه با عنوان «سربازان خدا» به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

حرم امام رضا(ع)، حلال تمام مشکلات

برادر شهید تهرانی مقدم نیز در ادامه این مراسم، بابیان اینکه برادرم ارتباط بسیار عجیبی با امام رضا(ع) داشت، گفت: او همواره به امام رضا(ع) متوسل می‌شد و معتقد بود تمام مشکلات در حرم مطهر رضوی حل خواهد شد.

محمد تهرانی مقدم ادامه داد: مقام معظم رهبری به برادرم لقب دانشمند برجسته، پارسای بی‌ادعا و سردار عالی‌قدر دادند و معتقدم که دانشمند برجسته شدن مقامی از سوی امام رضا(ع) است که به ایشان اعطاشده است.

تهرانی مقدم با اشاره به اهدا انگشترهای منقش به تصاویر شهدای مقاومت تصریح کرد: در این اقدام هدف ما ایجاد انگیزه برای کسانی است که مقاومت را ایجاد کردند.

راه‌اندازی موزه مقاومت در آستان قدس رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی نیز بابیان اینکه امروز با یاد و خاطره شهدای مقاومت، شمیم عطرآگین آنان دل‌های همه را صفا داد، گفت: زنده کردن نام و یاد شهدا از اجر شهادت کمتر نیست.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی با طرح پیشنهاد راه‌اندازی موزه مقاومت در آستان قدس رضوی اظهار کرد: چند اثر ارزشمند در حوزه مقاومت ازجمله انگشتر سید حسن نصرالله و چند نسخه خطی از سردار سلیمانی در موزه موجود است اما پیشنهاد بنده گسترش نمادهای مقاومت در موزه‌ای جداگانه به همین منظور است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی موزه مقاومت باهدف انتقال پیام انقلاب و مقاومت با روایتگری شیوا و صحیح در مجموعه‌ای که منتسب به حضرت رضا(ع) است و بیشترین بازدیدکننده را دارد می‌تواند پیام زنده‌ای از جریان اصیل انقلابی باشد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: محور این موزه می‌تواند انگشتری حاج قاسم سلیمانی باشد که به دنبال آن سایر هدایا نیز به این موزه اهدا می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم هدایای متبرکی از سوی آستان قدس رضوی به سردار کمالی و برادر شهید تهرانی مقدم اهدا شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول