اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشکیل کمیته جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره حمله به کنگره

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با تشکیل کمیته جدیدی برای تحقیق دوباره درخصوص حمله به ساختمان کنگره در ماه ژانویه، موافقت کردند.

تشکیل کمیته جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره حمله به کنگره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت نزدیک به ۶ ماه از حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور و به‌شکست انجامیدن تلاش‌ها برای محاکمه وی، دموکرات‌های مجلس نمایندگان اما دست‌بردار نیستند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا - که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند - بامداد پنجشنبه به تشکیل کمیته جدیدی برای انجام تحقیقات دوباره درباره حمله به کنگره و نقش ترامپ در آن، رأی مثبت دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طرح تشکیل کمیته تحقیقاتی جدید درباره حمله هواداران ترامپ به کنگره، با ۲۲۲ رأی مثبت و ۱۹۰ رأی منفی به تصویب رسید. فقط ۲ نماینده جمهوری‌خواه به این طرح رأی مثبت دادند.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند کمیته جدید در مجلس نمایندگان از قدرت احضار افراد برای توضیح‌دادن درباره حادثه ششم ژانویه برخوردار است و احتمالا ترامپ را نیز به‌عنوان شاهد احضار خواهد کرد.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

پیش از این، سرپرست نیروی پلیس کنگره آمریکا با اشاره به چالش‌های داخلی که مأموران امنیتی در روز حمله حامیان ترامپ به این ساختمان مواجه بودند، گفته بود آنها حتی نمی‌دانستند که اجازه استفاده از نیروی مرگبار علیه مهاجمان را دارند یا خیر. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول