اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پامپئو: خطر نشت چیز دیگری از آزمایشگاه ووهان وجود دارد

وزیر خارجه سابق آمریکا که خود از اشاعه‌دهندگان ادعای نشت آزمایشگاهی کرونا بوده، مدعی شده با توجه به این که آزمایشگاه ووهان چین همچنان فعالیت می‌کند، خطر نشت چیز جدیدی مشابه کرونا از این آزمایشگاه وجود دارد.

پامپئو: خطر نشت چیز دیگری از آزمایشگاه ووهان وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در دوره ترامپ و از طرفداران جدی تئوری ادعایی که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در موسسه ویروس شناسی شهر «ووهان» چین به بیرون درز کرده، روز چهارشنبه مدعی شد خطر نشت چیز دیگری از این آزمایشگاه وجود دارد. 

 وی در این خصوص در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نیوز» گفت: این آزمایشگاه همچنان باز و عملیاتی است. هیچ نشانه‌ای مبنی بر این که آن‌ها روندهای ایمنی را در این آزمایشگاه افزایش داده باشند، ندیده‌ام. خطر این که اتفاق مشابهی بیفتد، بسیار واقعی است. باید بدانیم آیا آن (ویروس کرونا) از این آزمایشگاه به بیرون نشت کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پامپئو در ادامه، ادعاها مبنی بر این که چین در خصوص این همه‌گیری پنهانکاری کرده را تکرار کرد و افزود: حزب کمونیست چین در «سرپوش گذاشتن» در خصوص ریشه همه‌گیری کرونا نقش داشته و پکن شاهد مرگ پزشکان و ناپدید شدن روزنامه‌نگاران بوده است. 

این ادعاها در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین عصر دوشنبه در نشستی خبری گفت، چین بارها و بارها تاکید کرده که ردیابی منشا کرونا موضوعی علمی است و نباید سیاسی شود.

«وانگ ونبین» از سخنگویان وزارت خارجه چین در بخشی از این نشست خبری درباره اتهام زنی‌های آمریکا به چین در زمینه منشاء کرونا گفت، ایالات متحده دانشمندان را تحت فشار قرار داد تا از فرضیه نشت آزمایشگاهی حمایت کنند. این نشان می‌دهد که ایالات متحده به جای جستجوی منشأ علمی این قضیه، فقط به این فکر می‌کند که چگونه مسئولیت را به گردن چین بیندازد.

این دپیلمات چینی ادامه داد «ماسیمو گالی» رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان «لوئیجی ساکو» وابسته به دانشگاه میلان  گفت که ویروس کرونا ویروس ناشناخته‌ای است و هیچ نشانه‌ای از مهندسی ژنوم در آن وجود ندارد و نظریه نشت آزمایشگاه هیچ پایه علمی ندارد.

وانگبین افزود «دکتر دانیل اندرسون» استادیار سابق «دانشکده پزشکی دوک» که در آزمایشگاه ووهان کار می‌کرده هم گفت که در این آزمایشگاه پروتکل‌ها و الزامات سختگیرانه‌ای برای مطالعه در زمینه مهار عوامل بیماری‌زا وجود داشت. (جزئیات بیشتر)

چندی قبل «ژائو لی‌جیان» از دیگر سخنگویان وزارت خارجه چین نیز در یک نشست خبری با رد اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا علیه پکن درباره همه‌گیری ویروس کرونا، اعلام کرد که آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان به دلیل نقش مهمی که در زمینه بررسی و مطالعه کووید-۱۹ داشته، شایسته دریافت جایزه نوبل پزشکی است.

در هفته‌های اخیر مقام‌های غربی به ویژه آمریکایی بارها به چین درباره عدم همکاری با تحقیقات بین‌المللی برای مشخص شدن خاستگاه و منشاء ویروس کرونا اتهام زده‌اند اما پکن به شدت این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول