اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده هند در سازمان ملل: از اجرای کامل برجام و قطعنامه 2231 حمایت می‌کنیم

سفیر و نماینده دائم هند در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه مؤید برجام گفت که کشورش از اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای ایران و این قطعنامه حمایت می‌کند.

نماینده هند در سازمان ملل: از اجرای کامل برجام و قطعنامه 2231 حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «تی اس تیرمورتی» سفیر و نماینده دائم هند در سازمان ملل متحد در جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه موید برجام (۲۲۳۱) گفت که کشورش از اجرای کامل و موثر برجام و این قطعنامه حمایت می‌کند.

تیرمورتی در این جلسه گفت: همیشه بر این عقیده بوده‌ایم که تمام موضوعات مرتبط با برجام باید به صورت صلح‌آمیز از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل شود و حمایت خود را از همه تلاش‌ها که به رسیدگی و حل و فصل برجسته مسائل کمک می‌کند، گسترش داده‌ایم. 

وی در ادامه گفت که همه اعضای برجام باید به تعهدات مربوط به خود تحت این قطعنامه عمل کنند.

تیرمورتی اظهار داشت: ما بر روی اجرای کامل برجام از سوی همه طرف‌ها حساب می‌کنیم که منافع مشترک و بلندمدت همه کشورها را تامین خواهد کرد.

نمانیده هند سپس ضمن ابراز امیدواری در این خصوص که تعامل جاری (مذاکرات وین) نتایج مثبتی در بر داشته باشد، افزود: از ایران می‌خواهیم به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای اقدامات مرتبط با راستی آزمایی و رسیدگی به تمام مسائل مهم ادامه دهد. 

طبق این گزارش، «رزماری دی کارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و ایجاد صلح هم در جریان جلسه شورای امنیت درباره موضوع هسته‌ای ایران گفت زمینه برای اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به شکل قابل توجهی از سال گذشته بهبود یافته است.

وی افزود: تلاش‌های دیپلماتیک ادامه‌دار در وین فرصت مهمی برای آمریکا و ایران به منظور بازگشت به اجرای کامل و موثر این طرح (برجام) و قطعنامه را فراهم می‌کند که تحولی خوب و مهم است. 

دی کارلو در ادامه گفت ضروری است که همه کشورها فضای مناسب را ترویج دهند و از هر اقدامی که ممکن است تاثیر منفی بر این تلاش‌های دیپلماتیک در جریان و همچنین ثبات منطقه‌ای داشته باشد، خودداری کنند. 

او سپس درخواست دبیرکل سازمان ملل از آمریکا برای رفع تحریم‌های ایران و یا در نظر گرفتن معافیت برای آن‌ها را تکرار کرد. وی همچنین از ایران خواست تفاهم نامه فنی با آژانس را بدون تاخیر ادامه دهد و از اقدامات بیشتر در جهت کاهش تعهدات خودداری کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نشستی برای بررسی یازدهمین گزارش دبیرکل این سازمان درباره روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار کرد. نمایندگان کشورهای مختلف در این جلسه ضمن اعلام حمایت از برجام، دیدگاه‌های متفاوتی درباره مسائل مختلف پیرامون اجرای این توافق مطرح کردند. (اینجا بخوانید)

«مجید تخت روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل هم در این نشست با بیان این‌که الان نوبت آمریکا، اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی است که تصمیمات سختی برای بازگشت به پایبندی کامل به برجام اتخاذ کنند، گفت: هدف نهایی ما تنها اطمینان از اجرای برجام توسط همه است، نه کمتر و نه بیشتر. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول