اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

چند اقدام ساده برای مقابله با «هک» دوربین‌های مداربسته؛ از تغییر رمز ورود تا پایش مستمر تنظیمات امنیتی!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راهکارهای جلوگیری از نفوذ و سوءاستفاده احتمالی هکرها ازتصاویر دوربین‌های مداربسته را اعلام کرد.

چند اقدام ساده برای مقابله با «هک» دوربین‌های مداربسته؛ از تغییر رمز ورود تا پایش مستمر تنظیمات امنیتی!

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با بیان اینکه افراد باید تنظیمات امنیتی دوربین‌های مدار بسته را جدی بگیرید به امکان هک‌شدن برخی از دوربین‌های مداربسته اشاره و اظهار داشت: استفاده از رمزهای پیش‌فرض و عدم‌تغییر آن‌ها، مهم‌ترین عامل هک شدن دوربین‌های مداربسته تحت شبکه در کشور است.

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه دوربین‌های مداربسته به یکی از اجزای امنیتی منازل، شرکت‌ها و کسب و کارها تبدیل شده است، تصریح کرد: قابلیت اتصال دوربین مداربسته به اینترنت و ضبط و مشاهده تصاویر زنده از راه دور باعث شده است تا افراد بیشتری در صدد استفاده از دوربین‌ها باشند.

وی دسترسی و هک با استفاده از روش اسکن پورت، ابزارها ، برخی وب سایت‌ها و حتی از طریق سرورهای شرکت سرویس دهنده را از جمله روش‌های دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه عنوان کرد.

سرهنگ رجبی گفت: به‌روزرسانی نرم‌افزارها، استفاده از تجهیزات برندهای معتبر،استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیچیده و پایش مستمر تنظیمات امنیتی ازجمله توصیه های مهم در راستای ارتقاء امنیت است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از کارشناسان مورد اعتماد و خبره در نصب دوربین‌های مداربسته و همچنین پایش مستمر تنظیمات امنیتی و در صورت نیاز تغییر دوره‌ای رمزهای عبور از دیگر عوامل مهم در حفظ حریم خصوصی و ممانعت از سو استفاده احتمالی سارقان و هکرها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول