اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رزمایش نیروی دریایی روسیه در «دریای سیاه» همزمان با رزمایش ناتو

نیروی دریایی ارتش روسیه همزمان با برگزاری رزمایش مشترک اوکراین و کشورهای عضو ناتو، در دریای سیاه تمرینات نظامی انجام داد.

رزمایش نیروی دریایی روسیه در «دریای سیاه» همزمان با رزمایش ناتو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که نظامیان اوکراین و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مشغول برگزری رزمایش در دریای سیاه بودند، کشتی‌های جنگی روسیه نیز به انجام تمرینات نظامی در همان منطقه پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رزمایش موسوم به «نسیم دریا» که توسط اوکراین و ایالات متحده برنامه‌ریزی شده، بعد از افزایش تنش‌ها بین ناتو و مسکو بعد از شلیک اخطار نظامیان روس به سمت کشتی انگلیسی متجاوز انجام می‌شود.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند.

بر اساس این گزارش، ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمرینات نظامی از جمله شلیک گلوله‌های توپخانه از دو کشتی جنگی بزرگ به سمت اهداف دریایی و هوایی در منطقه دریای سیاه انجام داده است.

این تمرین نظامی روسیه دو روز بعد از آزمایش سامانه پدافند موشکی این کشور در شبه‌جزیره کریمه انجام می‌گیرد.

به نوشته رویترز، رزمایش نسیم دریا ۲۰۲۱ به مدت دو هفته طول می‌کشد و در آن ۵ هزار نظامی از کشورهای عضو ناتو و ۳۰ کشتی، ۴۰ جنگنده و ناوشکن «یو.اس.اس. راس» متعلق به نیروی دریایی آمریکا در آن شرکت دارند.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اوکراین و ناتو به انباشت نیروی نظامی در مرزهای این کشور ادامه می‌دهند، به آنها هشدار داد از اقداماتی که منجر به درگیری خواهد شد اجتناب کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول