اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

راستینه: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات حوزه ورزش اضافه شد

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار به میزان اعتبارات حوزه ورزش اضافه شد.

راستینه: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان  به اعتبارات حوزه ورزش اضافه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیش از ظهر امروز، نشست هم‌اندیشی جامعه ورزش خراسان رضوی با کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات هیئت فوتبال مشهد برگزار شد.

این جلسه باحضور فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، نوری معاون سلامت و تربیت‌بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، تاج فیروز مدیرکل تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی، محمدی رئیس تربیت‌بدنی کارگران خراسان رضوی، مشمول مدیر تربیت‌بدنی سپاه امام رضا(ع)، اصولی رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی و جمعی از پیشکسوتان ورزش استان از جمله محسن قهرمانی، اساتید دانشگاه و نیز روسای برخی هیئت‌های ورزشی همچون رئیس هیئت اسکی و هیئت نابینایان و کم‌بینایان مشهد برگزار شد.

میهمانان ویژه این نشست نیز، اعضای کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی، متشکل از دکتر فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس، راستینه رئیس کمیته ورزش مجلس، آقایان محفوظی و میرزایی از اعضای کمیته ورزش مجلس، و میرزایی نماینده مردم کاشمر در مجلس بودند. 

در ابتدای این نشست تنی چند از شرکت‎‌کنندگان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مربوط به ورزش خراسان رضوی و مشکلات و کاستی‌های موجود در حوزه‌های کلان ورزش خراسان رضوی و همینطور حوزه مسئولیتی خود پرداختند.

ورزش دچار بیماری شده و نیاز به جراحی اساسی دارد

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، پس از شنیدن نظرات و دغدغه‌های جامعه ورزش خراسان رضوی با بیان اینکه حوزه ورزش دچار بیماری شده و نیاز به جراحی اساسی دارد، اظهار کرد: ساختارهای ورزشی کشور نیاز به اصلاح دارند و این اصلاح ساختارها توسط یک مدیر دلسوز و متخصص که در وسط میدان باشد می‌تواند صورت بگیرد.

حجت الاسلام میرزایی، عضو کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تحلیل و بررسی ورزش از بعد اعتلای اخلاق و معنویت بیان کرد: آنچه امروزه می‌تواند تاثیر مستقیم در روح وسلامت و درمان افراد یک جامعه داشته باشد، ورزش است.

محفوظی دیگر عضو کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم در بحبوحه‌ مشکلات معیشتی مردم بر سرکار آمد، اظهار کرد: مجلس یازدهم نمی‌تواند پاسخ‌گوی کم‌وکاستی‌های مجلس دهم در بعد ورزش باشد چراکه وضعیت کشور، اولویت را از پیش برای ما تعیین کرده بود.

احداث ۳۰۰۰ سالن ورزشی توسط سپاه پاسداران

اما رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس، در ابتدای صحبت‌های خود از حضور پررنگ مردم در انتخابات ۲۸ خرداد قدردانی کرد و این حماسه را حاصل عنایت خداوند، روح بلند سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دعاهای رهبر انقلاب دانست.

احمد راستینه در پاسخ به دغدغه‌های مطرح شده توسط جامعه ورزش خراسان رضوی، با ارائه گزارشی از روند کار مجلس یازدهم در حوزه ورزش، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کشور، کمیسیون فرهنگی ابتدا باید اولویت‌های خود را تعیین می‎‌کرد و بر طبق این، حوزه ورزش پس از ۲ مبحث حمایت از جوانان و خانواده و کاربران فضای مجازی در اولویت سوم این کمیسیون قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ بودجه کشور، بودجه فرهنگی از نیم درصد به ۲ درصد از کل بودجه کشور افزایش یافته است، گفت: براین اساس، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار به میزان اعتبارات حوزه ورزش اضافه شد.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اظهار کرد: طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران نیز در قالب ۳۵ ماده نهایی شده است که مورد تصویب قرار خواهد گرفت که از مفاد آن می‌توان به معاف شدن ارائه خدمات ورزشی از مالیات و حمایت از ورزش‌های آیینی و مکتبی اشاره کرد.

وی در پایان سخنان خود، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخاطر احداث فضاهای ورزشی مخصوصا احداث سه هزار سالن ورزشی در سراسر کشور که ۲۲۰ سالن آن در خراسان رضوی قرار دارد تمجید و قدردانی کرد.

فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، هم در خلال این نشست ضمن ارائه گزارشی جامع و مبسوط از روند کار ورزش استان، از کمبود اعتبارات در این حوزه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی گلایه کرد و افزود: اداره کل خراسان رضوی، در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات ۲۷ دهم درصدی، هیچ پولی دریافت نکرده است و از نمایندگان مجلس خواست نسبت به اختصاص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات اقدام کنند.

حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی به متولیان آن برسد و نه صدا و سیما

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی نیز مهم‌ترین دغدغه خود را عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال به متولیان فوتبال دانست و خاطرنشان کرد: فوتبال و هر ورزش دیگری، همچون یک فیلم سینمایی محصول زحمات ده‌ها نفر است و باید حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی به متولیان آن برسد و نه صدا و سیما.

احسان اصولی با بیان اینکه پرداخت حق پخش تلویزیونی می‌تواند جلوی فساد در فوتبال را بگیرد، عنوان کرد: این مهم باید به یک مطالبه و خواست عمومی تبدیل تا استیفا شود.  

انتهای پیام/۷۰۰۶۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول