اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مرگ بر آمریکا، مرگ بر سردمداران جنایتکار آمریکاست

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین گفت: می‌گویند چرا ما شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم، ما مرگ بر مردم آمریکا نمی‌گوییم، بلکه بر سردمداران جنایتکار آمریکا مرگ می‌فرستیم، ما مرگ بر اوبامایی می‌گوییم که تحریم‌های ناجوانمردانه را بر ما تحمیل کردند، مرگ بر ترامپی می‌گوییم که دستور شهادت حاج قاسم سلیمانی را داد.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر سردمداران جنایتکار آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد نظارتی‌زاده ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: می‌خواهم به چند نمونه از تحریفاتی که درباره حقوق بشر آمریکایی وجود دارد اشاره کنم تا دوباره غرب‌پرستان چهره آمریکا را بزک نکنند.

این پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین با اشاره به اعتراف ریگی به حمایت مالی آمریکا از وی و تحریم‌های دارویی و عدم مجوز آمریکا به شرکت‌های داروسازی برای صادرات دارو به ایران برای بیماران پروانه‌ای گفت: سؤال می‌کنند چرا ما پرچم آمریکا را آتش می‌زنیم، پرچم هر کشوری نماد ملت آن کشور است، ما می‌گوییم پرچم آمریکا، نماد غارت و چپاول و کودک‌کشی است.

وی با اشاره به دخالت آمریکا در کشورهای مختلف از جمله افغانستان ادامه داد: در سال ۲۰۰۱ پرچم آمریکا در افغانستان برافراشته شد، اما نتیجه چه بود؟ شما شاهد بودید چندی قبل ۹۰ دختر دانش‌آموز افغان در بمب‌گذاری کشته شدند، بعد ادعا می‌کنند ما اینجاییم تا امنیت شما را تأمین کنیم، در افغانستان در دو هه گذشته، علیرغم حضور آمریکا، کشت خشخاش چند ده برابر شده است.

نظارتی‌زاده در ارتبط با حمایت و همکاری آمریکا با عربستان در برهه‌های مختلف افزود: آمریکا پرچمش را در عربستان برافراشته کرد، اما چه شد؟ جنگ یمن به راه افتاد و شما ببینید چقدر زن و کودک کشته و شهید شدند.

این پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه نهاد آمریکایی کنوانسیون حقوق بشر، به بهانه کمک به مردم در معرض جنگ، به کشورهای مختلف، به جای کمک واقعی به مردم آن کشورها، برای آن‌ها سلاح می‌فرستند، اضافه کرد: آتش زدن پرچم آمریکا، توهین به ملت آمریکا نیست، آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم، هر جا رفتند، جنگ و جنایت و تجاوز ایجاد کردند.

وی با اشاره به تاریخ شکل‌گیری آمریکا گفت: بعد از کشف آمریکا توسط کریستوف کلمب، آن‌ها حدود ۷ میلیون سرخ‌پوست را کشتند و این سرزمین را تصاحب کردند و بعد از تصاحب قاره آمریکا، ۱۵۰ میلیون سیاه‌پوست را از آفریقا سوار کشتی کردند و فقط ۲۵ میلیون آن‌ها به آمریکا رسیدند.

نظارتی‌زاده به آتش زدن پرچم آمریکا توسط خود آمریکایی‌ها در جنبش وال استریت اشاره و بیان کرد: می‌گویند چرا ما شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم، ما مرگ بر مردم آمریکا نمی‌گوییم، بلکه بر سردمداران جنایتکار آمریکا مرگ می‌فرستیم، ما مرگ بر اوبامایی می‌گوییم که تحریم‌های ناجوانمردانه را بر ما تحمیل کردند، مرگ بر ترامپی می‌گوییم که دستور شهادت حاج قاسم سلیمانی را داد و مرگ بر بایدنی می‌گوییم که دستور بمباران نیروهای حشدالشعبی در عراق را صادر کرد.

این پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان این که بعضی از روشنفکران می‌گویند علت اصلی دشمنی آمریکا تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان در اول انقلاب بود، اظهار داشت: حقیقت این است که اولین دشمنی آمریکا با ملت ما در سال ۱۳۲۰ در جنگ جهانی دوم بود که با وجود اعلام بی‌طرفی ایران در این جنگ، توسط سه کشور آمریکا و انگلیس و روسیه اشغال شد، این اولین حضور خصمانه آمریکا در ایران بود.

وی به حوادث سال‌های کودتا اشاره کرد و گفت: حضور اشغالگرانه بعدی آمریکا در ایران در مرداد ۱۳۳۲ بود که علیه دولت قانونی ایران کودتا به راه انداخت.

نظارتی‌زاده ادامه داد: اگر دولت‌مردان ما از تاریخ عبرت می‌گرفتند در این ۸ سال گذشته وقت مردم ایران را برای برجام تلف نمی‌کردند.

این پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین درباره نتایج دخالت آمریکا در ایران و کودتای ۲۸ مرداد افزود: بعد از کودتا، دوباره شاه برگشت و ساواک را برای سرکوب مردم تشکیل دادند، یکی از نتایج کودتای ۲۸ مرداد، کشتار مردم در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بود که هنوز تعداد کشتگان آن معلوم نیست.

وی با اشاره به تعبیر امام درباره تسخیر لانه جاسوسی اضافه کرد: حضرت امام فرمودند تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب دوم بود، چون مرکز هماهنگی و فرماندهی جاسوسی و برنامه برای تجزیه ایران، سفارت آمریکا بود.

نظارتی‌زاده به تحریف دیگری از جانب غرب‌پرستان اشاره و عنوان کرد: تحریف می‌کنند و می‌گویند علت جنگ ایران و عراق، تسخیر لانه جاسوسی بود.

این پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین درباره این تحریف گفت: هارولد براون، وزیر دفاع وقت ایالات متحده آمریکا، در دی ۵۷ می‌گوید ما باید به فکر تصفیه حساب‌های قدیمی دو دولت ایران و عراق باشیم؛ وی این سخن را زمانی می‌گوید که نه انقلاب پیروز شده بود نه امام آمده و نه شاه رفته بود.

وی در پایان با اشاره به سخنی از شهید بهشتی درباره تلاش برای روی کار آوردن افرادی که با سرنوشت مردم بازی نکنند، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول