اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه اتهام‌زنی سایبری از سوی انگلیس و آمریکا را رد کرد

سفارت روسیه در واشنگتن اتهامات سایبری مطرح شده از سوی آژانس‌های امنیتی انگلیس و آمریکا را رد کرد و تأکید کرد مسکو بارها تحت حملات سایبری آمریکا قرار گرفته است.

روسیه اتهام‌زنی سایبری از سوی انگلیس و آمریکا را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در واشنگتن روز جمعه ادعای آژانس‌های امنیتی انگلیس و آمریکا علیه این کشور را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد امیدوار است آمریکایی‌ها از طرح ادعاهای بی‌اساس دست برداشته و در عوض بر روی همکاری با روسیه برای مبارزه با جرائم سایبری تمرکز کنند.

در این بیانیه آمده است: «ما به طور قاطع دخیل بودن هرگونه ساختار دولتی روسیه در حملات علیه تأسیسات دولتی و خصوصی ایالات متحده و دیگر کشورها را تکذیب می‌کنیم».

سفارت روسیه در واشنگتن می‌افزاید، اکنون زمان آن رسیده که آمریکایی‌ها نظمی به خانه خود بدهند و در واقع «حملات پیوسته» علیه زیرساخت‌های حیاتی روسیه هستند که از آمریکا سرچشمه می‌گیرند.

روز گذشته (پنجشنبه) چند نهاد امنیتی از جمله آژانس امنیت ملی ، وزارت امنیت داخلی و دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به همراه مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس مدعی شدند جاسوسانی از ارتش روسیه، به ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا رخنه کرده و تلاش کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور مداخله کنند.

این آژانس‌های امنیتی همچنین مدعی شدند، جاسوسان روسی از طریق وی‌پی‌اِن ها، صدها حمله علیه اهداف دولتی و خصوصی آمریکا انجام داده‌اند.

آمریکا ظرف چند ماه اخیر و بعد از قرار گرفتن در معرض حملات سنگین سایبری، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفته اما مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

آمریکا، روسیه و ۲۳ کشور دیگر هفته گذشته توافق درباره حملات سایبری را تجدید کردند. بر اساس این توافق، طرف‌ها نباید در شرایط صلح به زیرساخت‌های حیاتی یکدیگر حمله سایبری کرده و از پناه‌دادن به مجرمان سایبری و هکرها نیز خودداری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول