اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ثبت20 محصول دانش‌بنیان ایرانی در کنیا/ ارزآوری 100هزار دلاری با صادرات کالای دانش‌بنیان به شرق آفریقا

خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در کنیا زمینه‌ساز صادرات 100 هزار دلاری محصولات ایران‌ساخت به شرق آفریقا شد.

ثبت20 محصول دانش‌بنیان ایرانی در کنیا/ ارزآوری 100هزار دلاری با صادرات کالای دانش‌بنیان به شرق آفریقا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهمن ماه سال گذشته بود که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در کنیا کار خود را رسما آغاز کرد تا فضایی شود برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار شرق آفریقا. این مرکز در ساختمان قدیمی و بازسازی شده سفارت ایران در کشور کنیا و شهر نایروبی قرار دارد.

این خانه دفاتر اختصاص و فضای کار اشتراکی در اختیار شرکت ها قرار می دهد و محلی است برای نمایش دایمی محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت. در این مرکز «برگزاری سمینارها، رویدادها و دوره‌های آموزشی»، «خدمات بازاریابی و تحقیقات بازار»، «اعزام هیات‌های تجاری»  و برگزاری نشست‌های رودررو بین شرکت‌های ایرانی و کنیایی» و «خدمات مالی و حقوقی از جمله اخذ استانداردهای موردنیاز و ارتباط و معرفی به تشکل‌های تجاری کنیا مانند اتاق بازرگانی، اتحادیه‌ها صنوف» و غیره به مخاطبان ارائه می شود.

تاکنون و در مدت کوتاهی که از افتتاحیه فاز اول این مرکز سپری شده،20 محصول و تجهیز پزشکی از 4 شرکت دانش بنیان در وزارت بهداشت کنیا به ثبت رسیده و صادرات 40 هزار دلاری محصولات دانش‌بنیان هم رقم خورده است.

محصولاتی چون «مانیتور علائم حیاتی و ونتیلاتور تنفسی»، «الکتروکوتر جراحی»، «ترمومتر»، «البسه محافظتی» و «ماسک» اشاره کرد. همچنین محموله دوم تجهیزات پزشکی دانش بنیان ایرانی به ارزش 70 هزار دلار نیز به کنیا ارسال شد. در حال حاضر اقدامات لازم برای ارسال یک کانتینر انواع محصولات ضدعفونی دانش‌بنیان به ارزش تقریبی 20 هزار دلار در حال انجام است و تا انتهای تیرماه به مقصد کنیا ارسال خواهد شد.

به پشتوانه خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در کنیا، امضای یک قرارداد تجاری برای محصولات دانش‌بنیان در حوزه محصولات ساختمانی به ارزش 40 هزار دلار محقق شده است. در حال حاضر نیز مذاکرات نهایی برای عقد قرارداد فروش ماشین‌آلات خط تولید آب معدنی یک شرکت دانش‌بنیان در حال انجام است.

 

دفاتر کار اختصاصی

یکی از بخش هایی که در خانه نوآوری و فناوری ایران برای حضور شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در نظر گرفته شده، دفتر کار اختصاصی است.

در این بخش در حال حاضر مجموعه‌هایی نظیر پارک فناوری پردیس، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و چندین شرکت بازرگانی مستقر شده‌اند. همچنین در حال حاضر چند شرکت کنیایی در حوزه بازاریابی و بازرگانی، تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات، لجستیک، تولید محتوا و خدمات فضای مجازی در این مرکز مشغول به کار شده‌اند.

علاوه بر این، خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران برای تسهیل امور مربوط به فروش و بازاریابی شرکت‌های ایرانی تلاش کرده‌ است با چندین شرکت در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات مالی و حقوقی، بازرگانی و تجاری، بازاریابی و توسعه بازار، تولید محتوا، حمل و نقل و لجستیک ارتباط برقرار کند. در حال حاضر برخی از نمایندگان این موسسات و شرکت‌ها در خانه نوآوری و فناوری ایران مستقر شده‌اند.

 

فضای کار اشتراکی

در حال حاضر 25 عضو کنیایی و یک تیم 10 نفره استارت تاپی به عضویت فضای کار اشتراکی مجموعه iHiT درآمده‌اند. همچنین امکانی فراهم شده است که شرکت‌های ایرانی نیز بتوانند از این فضای کار اشتراکی برای استقرار نیروی بومی خود و بهره‌مندی از خدمات و امکانات فضاهای استارتاپی و اشتراکی استفاده کنند که در این خصوص تاکنون چند شرکت ایرانی نیروی بازاریاب بومی خود را با کمک مجموعه iHiT استخدام و در این فضا مستقر کرده‌اند.

 

نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان ایرانی

بخش دیگری نیز در مرکز نوآوری و فناوری ایران برای نمایش محصولات دانش بنیان ایرانی در نظر گرفته شده است. در افتتاحیه فاز اول این مرکز که با حضور بیش از 35 شرکت ایرانی انجام شد، بسیاری از شرکت‌ها محصولات خود را برای نمایش در این نمایشگاه به همراه آورده بودند.

در فاز دوم پس از تایید و دریافت مجوز کارگزاری صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری توسط مجموعه iHiT برای انجام بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان، مذاکرات با شرکت‌های متقاضی حضور در نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان در کنیا صورت گرفت.

در حال حاضر بیش از40 شرکت دانش بنیان ایرانی در زمینه های دارویی، تجهیزات پزشکی، مواد پیشرفته، مصالح ساختمانی، برق و الکترونیک و فناوری اطلاعات محصولات خود را به نمایشگاه دائمی مرکز iHiT انتقال داده‌اند و چندین شرکت دیگر در حال عقد قرارداد با این مجموعه هستند.

بازدید های مختلفی به‌صورت روزانه از شوروم محصولات دانش‌بنیان انجام می شود که عمده آن ها تیم‌های تجاری از جمله اعضای اتاق بازرگانی کنیا در حوزه های مختلف، هیات مدیره بیمارستان‌های کنیا، تجار و بازرگانان کنیایی، هیات‌های تجاری و استارتاپ‌های مختلف هستند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول