اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن‌های چین در بیش از 100 کشور جهان تأیید شده‌اند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: بیش از ۱۰۰ کشور واکسن‌های کووید ۱۹ چینی را برای استفاده تصویب کرده‌اند.

واکسن‌های چین در بیش از 100 کشور جهان تأیید شده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، «وانگ ون بین»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: واکسن‌های چینی با ایمنی و اثربخشی گسترده‌ای که دارند به خوبی شناخته شده‌اند و در جامعه جهانی شهرت خوبی کسب کرده‌اند. 

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ کشور واکسن‌های کووید ۱۹ چینی را برای استفاده تصویب کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: از زمان شیوع همه گیری،  واکسن‌های چینی در درجه اول و مهمترین کالای عمومی جهانی است. این کشور علی رغم تقاضای داخلی زیاد و عرضه محدود، بیش از ۴۸۰ میلیون دز واکسن به جامعه بین المللی ارائه کرده و این کشور را به بزرگترین تامین کننده واکسن در جهان تبدیل کرده است.

چین علاوه بر کمک به  تأمین واکسن به تقریباً ۱۰۰ کشور، اعلام کرده است که ۱۰ میلیون دز اولیه را به طرح توزیع واکسن جهانی موسوم به دسترسی جهانی واکسن کواکس ارائه کرده است.

وانگ ون بین گفت: واکسن‌های چینی اولین دزهای موجود برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است.

گفته می‌شود که واکسن‌های چینی توسط کشورهایی از جمله گینه استوایی، زیمبابوه، شیلی  آنتیگوا و باربودا ایمن و موثر بوده و به مردم محلی در مهار کووید ۱۹ و همچنین تحقق ایمنی گله کمک کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: این کشور همچنین تحقیق، توسعه و تولید مشترکی را با بسیاری از کشورهای در حال توسعه انجام داده و از شرکت‌های مربوطه برای انجام آزمایشات بالینی مرحله III با همکاری شرکای خارجی پشتیبانی کرده است.

وی در پایان تأکید کرد: چین به توانایی و قابلیت دسترسی واکسن در کشورهای در حال توسعه در حد توان خود کمک خواهد کرد؛ ضمن اینکه مشارکت در ترویج توزیع عادلانه و کاربرد واکسن‌ها به مهار اپیدمی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول