اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

احیای مقاومت مسلحانه در کرانه باختری؛ جوانان «جنین» به پا خاستند

اخیرا و با هر یورش نظامیان صهیونیست به جنین در کرانه باختری، صدای تیراندازی دو طرفه شنیده می‌‎شود و به گفته شاهدان عینی جوانان کم سن و سال فلسطینی از فاصله نزدیک با نظامیان صهیونیست درگیر می‎شوند.

احیای مقاومت مسلحانه در کرانه باختری؛ جوانان «جنین» به پا خاستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اخیرا با هر یورش نظامیان صهیونیست به جنین و اردوگاه‌های آن در کرانه باختری، درگیری‌های مسلحانه‌ای در این منطقه رخ می‌دهد که حاکی از تلاش جوانان برای زنده کردن دوباره مقاومت در جنین است.

شاهدان در همین زمینه به خبرگزاری «صفا» گفتند، جوانانی کم سن و سال از فاصله نزدیک با نظامیان صهیونیست درگیر می‌شوند و ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در بیانیه‌هایی اعلام کرده که عناصر یگان موسوم به «یمام» و دیگر نظامیانش هنگام یورش به جنین هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.

بنا به این گزارش، اخیرا مشاهده شده که به محض نفوذ نظامیان رژیم صهیونیستی به ورودی جنین از سمت شمال یا غرب صدای تیراندازی میان نیروهای مقاومت فلسطینی و نظامیان صهیونیست شنیده می‎شود.

در ادامه این گزارش آمده، این پدیده همزمان با جنگ اخیر علیه نوار غزه معروف به «شمشیر قدس» رخ داده و برخی درگیری‌های مسلحانه در کرانه باختری احیا شده شده بویژه پس از آنکه تعدادی از اعضای مقاومت چندین بار به ایست بازرسی صهیونیستی «الجمله» در شمال جنین حمله کردند و درگیری‌هایی رخ داد.

بنا به گفته منابع آگاه، بیشتر یورش‌های نظامیان صهیونیست به جنین برای نابود کردن این پدیده است؛ صهیونیست‌ها به منازل این جوانان یورش برده و خانواده‌های آنها را برای تسلیم فرزندانشان تهدید کرده‌اند. همچنین چندین نفر نیز بازداشت یا زخمی شده‌اند.

 

خبرگزاری صفا با یکی از این جوانان دیدار کرده و وی در این دیدار گفت، جوانان به این نتیجه رسیده‌اند که فعال‌سازی مقاومت مسلحانه علیه رژیم اشغالگر تنها راه برای خروج از وضعیت سخت کنونی است.

وی افزود: نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان باید حس کنند که در هر زمانی تحت تهدید هستند اشغالگر تنها زبان زور می‌فهمد. جوانان به شهادت و بازگرداندن تاریخ جنین مقاوم که بخشی از هویت تاریخی آن است، چشم دوخته‌اند.

خبرگزاری صفا در پایان اعلام کرد، مبارزان جدید مقاومت به شدت تحت تعقیب هستند تا قبل از فراگیر شدن این پدیده، بر آن غلیه شود بویژه اینکه این اقدام آنها در جنین دیگر مناطق را به تقلید وارد می‌دارد و وقوع درگیری‌های مسلحانه با هر یورش نظامیان صهیونیست، به پدیده‌ای روزانه در کرانه باختری تبدیل می‌شود.

در همین ارتباط، نظامیان رژیم صهیونیستی که جمعه (دیروز) برای بازداشت «احمد مهند دراغمه» فلسطینی مظنون به انجام عملیات مقاومتی به «طوباس» (شمال کرانه باختری) رفته بودند با واکنش فلسطینی‌ها روبرو شدند.

منابع محلی به خبرگزاری صفا گفتند، این اولین بار طی چند سال اخیر است که درگیری‌های مسلحانه میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در طوباس رخ می‌دهد.

مقاومت فلسطین موفق شد طی عملیات شمشیر قدس (در ماه می گذشته)، چند دستاورد کسب کند و علاوه بر شکست دشمن و مجبور ساختن اشغالگر به پذیرش شروط آتش‌بس،  موفق به ایجاد وحدت و انسجام در سراسر فلسطین از بیت‌المقدس گرفته تا کرانه باختری و نوار غزه شد.

در این نبرد، ملت فلسطین در اراضی سال ۱۹۴۸، کرانه باختری، قدس، غزه و حتی پناهجویان به صورت یکپارچه و منسجم پشت مقاومت ایستادند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول