اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنبش فلسطینی؛ تا برچیده شدن شهرک‌های صهیونیستی، مبارزه در نابلس ادامه خواهد داشت

پس از تخلیه یک شهرک صهیونیست‌نشین، جنبش جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تأکید کرد که مبارزه مردم این کشور تا پایان اشغالگرص صهیونیستها ادامه خواهد داشت.

جنبش فلسطینی؛ تا برچیده شدن شهرک‌های صهیونیستی، مبارزه در نابلس ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش «الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین» (جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین) تأکید کرد که ملت فلسطین همچنان با شهرک‌سازی صهیونیست‌ها مقابله خواهد کرد.

این جنبش با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «ملت ما مصمم است تا طرح دولت [نفتالی] بنت برای مشروعیت‌بخشی به مراکز شهرک‌سازی  را با مقاومت و ایستادگی مردمی، ناکام بگذارد».

خبرگزاری صفا به نقل از این جنبش گزارش داد، افزایش مقاومت مردم و گسترش مکانیزم‌های آن از طریق یک برنامه مبارزاتی کامل در سایه رهبری ملی یکپارچه مقاومت اهمیت دارد.

جبهه دموکراتیک تأکید کرد، این مقاومت باید به نحوی باشد که سراسر کرانه باختری اشغالی را در بر گیرد تا به هدف برچیده شدن شهرکهای صهیونیست‌نشین، بیرون راندن صهیونیستها و نابودی رژیم صهیونیستی ختم شود.

در این بیانیه درباره مانور رژیم صهیونیستی، مراکز اداری و جمعیتهای صهیونیستی آن و پیرامون شهرک‌سازیهای واقع در ارتفاعات «صبیح» هشدار داده شده است.

جبهه دموکراتیک خاطر نشان کرد، صهیونیستها قصد دارند شهرک‌نشینها را از این منطقه خارج کنند، ولی منازل آنان را تخریب نکنند تا نظامیان صهیونیست جایگزین آنان شوند و پس از مشروعیت‌بخشی به این شهرکها، تعداد بیشتری از صهیونیستها دوباره به آن بازگردند.

این جنبش بر این باور است که هدف دولت کنونی رژیم صهیونیستی از این مانور، گمراه کردن افکار عمومی بین‌المللی و ساکت کردن مقاومت مردمی در منطقه «بیتا» واقع در جنوب نابلس است.

به گفته این جنبش، کانونهای شهرک‌سازی در ارتفاعات صبیح، بخشی از یک طرح شهرک‌نشینی کامل است که شرق نابلس را هدف قرار داده است و حلقه وصل شهرکهای صهیونیستی در شرق و غرب نابلس و بدین ترتیب شمال و جنوب کرانه باختری را جدا کنند.

جبهه دموکراتیک خاطر نشان کرد، مقاومت در بیتا، به یک نماد ملی تبدیل شده است؛ به نحوی که نشان داده شد همبستگی ملی و حمایت از مقاومت مردمی تنها راه مقابله با صهیونیستها و شهرک‌سازی و بالا بردن هزینه‌های این رژیم است.

این جبهه در پایان تأکید کرد، جنگ در بیتا، تصویر واقعی رژیم صهیونیستی را به عنوان یک قدرت اشغالگر و استعماری به افکار عمومی جهان نشان داد؛ رژیمی که با خرافات مذهبی در تلاش است سرزمین فلسطین را اشغال و مردم آن را آواره کند.

به دنبال اعتراضات مداوم و شدید اهالی شهرک بیتا در جنوب نابلس به توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این منطقه، شهرک‌نشینان که تازه آنجا را اشغال کرده بودند، شامگاه گذشته مجبور به ترک آنجا شدند.

شهرک نشینان صهیونیست روز گذشته شهرک «آویتار» در جنوب نابلس را ترک کردند. کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی و شهرک نشینان برای تخلیه موقت آویتار موافقت کردند تا به موجب آن، این شهرک بدون اینکه تخریب شود، تخلیه شده باشد.

جوانان شهرک بیتا در جنوب نابلس طی چند هفته اخیر با  عملیات خشم شبانه به مقابله با شهرک‌سازی که در حال نفوذ به سرزمین‌های آنهاست، رفتند.

خشم شبانه به نوعی مکمل مبارزه با اشغالگران در روز است و شرکت‌کنندگان در این امر، با استفاده از لاستیک‌های به آتش کشیده شده، پخش صدای بلند از بلندگوها، نور و لیزرهای قوی توجه و تمرکز سربازان صهیونیست را که از شهرک‌نشینان حمایت می‌کنند، پرت می‌کنند و از بشکه‌های انفجار استفاده می‌کنند تا شهرک نشینان صهیونیست را به ستوه آورند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول