اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم بازداشت جوانان فلسطینی در کرانه باختری/ اسیر فلسطینی در یک قدمی شهادت

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان برای مهار اعتراض‌ها در کرانه باختری اقدام به بازداشت جوانان فلسطینی می‌کنند از سوی دیگر حال یکی از اسرای فلسطینی پس از 60 روز اعتصاب غذا بسیار وخیم گزارش شده است.

تداوم بازداشت جوانان فلسطینی در کرانه باختری/ اسیر فلسطینی در یک قدمی شهادت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، همچنان در راستای تشدید تدابیر سختگیرانه در کرانه باختری و جلوگیری از آغاز انتفاضه سوم، شب گذشته نیز شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

به نوشته پایگاه خبری «عربی ۲۱»، اشغالگران در دو ایست بازرسی نظامی در جنین و نابلس، دو جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «وفا»، خانواده اسیر«فیصل سهل النفاع» می‌گوید که نیروهای اشغالگر، وی را در یک ایست نظامی در نزدیکی پادگان «جیت» در هنگام بازگشتش از شهر رام‌الله دستگیر کردند.. وی برادر «عزمی»، اسیر زخمی فلسطینی است که محکوم به ۲۰ سال زندان است.

بنا بر این گزارش در شهرک «بیتا» در نزدیکی نابلس، اشغالگران صهیونیست، همچنین، «غیث دویکات» را در یک ایست بازرسی در نزدیکی شهرک «معالیه افرایم» دستگیر کردند.

از سوی دیگر، هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین، امروز (شنبه - ۳ ژوئیه)، درباره وخامت وضعیت جسمی «غضنفر ابوعطوان» اسیر فلسطینی که برای شصتمین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری‌اش در اعتصاب غذا به سر می‌برد، هشدار داد.

«حسن عبدربه» مشاور اطلاع‌رسانی این هیأت گفت که این اسیر فلسطینی از کمبود شدید مایعات در جسمش رنج می‌برد. امری که عملکرد اندام‌های حیاتی وی را در معرض کمبودهای آشکار قرار می‌دهد و این ممکن است به فلج شدن یا ناتوانی حرکتی او منجر شود. همچنین هر لحظه احتمال دارد که وی به شهادت برسد. لذا خواستار مداخله فوری برای نجات این اسیر هستیم.

از سوی دیگر، «منیف ابوعطوان» از اهالی الخلیل و عموی غضنفر که محکوم به حبس ابد است و ۱۸ سال از دوره محکومیتش را در زندان «ریمون» سپری کرده، برای دهمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود در حمایت از برادرزاده‌اش ادامه داد.

«جمال الطویل» اسیر فلسطینی که از رهبران جنبش حماس محسوب می‌شود پس از ۲۹ روز اعتصاب غذا که به مشخص شدن زمان بازداشت اداری «بشری»، دخترش، منجر شد، به اعتصاب غذایش پایان داد.

«محمد ابوفنونه» دیگر اسیر فلسطینی نیز پس از آن‌که مشخص شد، بازداشت اداری او تمدید نخواهد شد، به اعتصاب غذایش پایان داد.

به گفته نهادهای مربوط به امور اسرا، رژیم صهیونیستی ۴۴۰۰ فلسطینی از جمله ۳۹ زن و ۱۵۵ کودک را در اسارت خود دارد و برای ۵۰۰ نفر از این زندانیان حکم بازداشت اداری صادر شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول