اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وخامت اختلافات ریاض و ابوظبی؛ کویت میانجیگری را آغاز کرد

برخی منابع یمنی اعلام کردند، در پی تشدید تنش‌ها میان متحدان ریاض و ابوظبی در یمن، کویت به میانجی‌گری میان این دو پرداخته است.

وخامت اختلافات ریاض و ابوظبی؛ کویت میانجیگری را آغاز کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از تشدید اختلافات میان شبه‌نظامیان دو عضو ائتلاف علیه یمن یعنی عربستان سعودی و امارات، برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس میانجی‌گری میان این دو را آغاز کرده‌اند.

در همین زمینه «بوابه الاخباریه الیمنیه "ynp"» به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، کویت تماس‌هایی با ریاض و ابوظبی در همین رابطه داشته است تا شاید بتواند از شدت تنش‌ها بکاهد.

در ادامه این گزارش آمده، عربستان سعودی شرط گذاشته که گروه متحد امارات در یمن یعنی «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) باید به میز مذاکره بازگردد و توافق ریاض امضا شده در سال ۲۰۱۹ را بدون قید و شرط اجرا کند.

ریاض همچنین گفته نیروهای شورای انتقالی باید از عدن خارج شوند تا دولت «عبد ربه منصور هادی» به این شهر بازگردد و تمام اشکال تنش از جمله برخی انتصاب‌ها در وزارت کشور، دفاع و وزارت خارجه باید متوقف شود.

وزارت خارجه کویت جمعه شب (دیشب) با صدور بیانیه‌ای از دیدارها میان دولت هادی و شورای انتقالی جنوب با نظارت سعودی استقبال کرد و تمامی طرف‌های مربوطه را به اجرای توافقات فراخواند.

«نائف الجحرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم دیروز در بیانیه‌ای تمامی طرف‌های مربوطه را به اجرای توافق ریاض فراخواند و مدعی شد که هدف ریاض حل سیاسی اختلافات است.

شورای انتقالی جنوب هفته گذشته گام جدیدی در مسیر کودتا علیه دولت مستعفی برداشت و از تأسیس وزارت خارجه و تعیین نماینده در کشورهای مختلف خبر داد.

در همین رابطه عربستان سعودی دیروز از دولت مستعفی (مورد حمایت ریاض) و شورای انتقالی خواست اجرای توافق ریاض را تکمیل کنند و اختلافات را کنار بگذارند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول