اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رشد ۲۹ درصدی سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی در سال ۹۹

وزیر صمت گفت : میزان سرمایه‌گذاری واحد صنعتی های در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۹ درصدی داشته است.

رشد ۲۹ درصدی سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی در سال ۹۹

به گزارش  خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، علیرضا رزم حسینی عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی تربت حیدریه اظهار کرد: در حال حاضر یک ‌هزار و ۱۱ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد و ۸۲۸ شهرک عملیاتی و درحال واگذاری و ۴۸ هزار واحد صنعتی نیز در این شهرک‌ها فعالیت دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، فعالیت مجدد واحدهای تعطیل و راکد است که به این منظور سال گذشته یک هزار و ۵۵۷ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: مهمترین اصل، حمایت از صنایع، افزایش تولید و توجه به اقتصاد داخلی است تا شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب محقق شود.

رزم حسینی بیان کرد: سال گذشته تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی رشد داشته، به‌طوری که ۱۱ هزار و ۶۲۵ قرارداد جدید واگذاری زمین تنظیم شد که از نظر تعداد ۹۳ درصد و از نظر میزان زمین واگذار شده ۱۰۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

وزیر صمت گفت: همچنین میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۹ درصدی داشته است.

وی افزود: در شرایطی که سرمایه‌گذاران و کشاورزان از بحران آب و مشکلات کم آبی نگران بودند و همچنین نگرانی بابت توسعه اقتصادی و تثبیت جمعیت در شرق کشور وجود داشت یکی از کارهای بسیار بزرگ و تاریخی و ماندگار در نظام اسلامی انتقال آب شیرین از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بود.

رزم حسینی بیان کرد: پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان با تصدی‌گری بخش صنایع و معادن و وزارت صمت در چهار مسیر به سمت فلات مرکزی و شرق ایران در حال اجرا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در چهار خط در حال اجرا است که خط اول آن به طول ۸۲۱ کیلومتر از خلیج فارس به استان کرمان و یزد اجرایی شده و هم اکنون در مسیر صنایع و معادن آب مورد نیاز آنها را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت صنایع با توجه به شرایط خاص کرونا وضعیت خوبی است، در سال‌های اخیر بخش صنعت رشد قابل قبولی داشته و در سال گذشته بالاترین رشد را داشتیم.

رزم حسینی بیان کرد: امروز ایران یکی از ۱۵ کشور برتر جهان است که با تولید ۶۲ ماده معدنی فعالیت می‌کند و خراسان رضوی در این بین  یکی از استان‌هایی است که در این بخش ظرفیت بالایی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن شرایط توسعه صنعتی و معدنی در شهرستان تربت حیدریه، این شهرستان را از هر لحاظ مستعد توسعه و پیشرفت اقتصادی دانست.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول