اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هند: واکسن کواکسین 93 درصد در برابر کرونای شدید محافظت می‌کند

آزمایشات مرحله سوم واکسن ساخته شده توسط شرکت هندی بهارات بیوتک نشان داد، واکسن توسعه داده توسط این شرکت ۹۳.۴ درصد در برابر بیماری شدید کووید ۱۹ موثر است.

هند: واکسن کواکسین 93 درصد در برابر کرونای شدید محافظت می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آزمایشات مرحله سوم واکسن ساخته شده توسط  شرکت هندی بهارات بیوتک «Bharat Biotech» نشان داد، واکسن توسعه داده توسط این شرکت با نام «کواکسین» ۹۳.۴ درصد در برابر بیماری شدید کووید ۱۹ موثر است.

این شرکت اعلام کرد، یافته‌های به دست آمده می‌تواند استقبال مردم از کوواکسین را افزایش دهد؛ داده های منتشرشده بوسیله این شرکت نشان همچنین می‌دهد «کواکسین» باعث حفاظت ۶۲.۵ درصدی در برابر گونه دلتا کرونا می‌شود که برای اولین بار در هند شناسایی شد و منجر به افزایش عفونت در  ماه‌های آوریل و مه و بالاترین میزان مرگ و میر روزانه در جهان شد.

شرکت بهارات بیوتک یادآور شده، واکسن این شرکت به طور کلی ۷۷.۸ درصد در برابر کرونا علامت‌دار ایمنی ایجاد می‌کند و تصمیم دارد ماهانه ۲۲۳ میلیون دز از این واکسن را تولید کند.

شرکت «اکوژن» (Ocugen) که برای ساخت واکسن «کواکسین» برای بازار آمریکا با بهارات بیوتک همکاری می‌کند پس از انتشار داده‌های فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن آماده درخواست مجوز برای آن در آمریکا می‌شود.

هند با  ابتلای بیش از سی میلیون و ۴۵۰ هزار نفر به ویروس کرونا دومین کشور آسیب‌دیده از همه‌گیری پس از آمریکا است. شمار افراد جان‌باخته در این کشور نیز از مرز ۴۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول