اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای ۱۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۴ طرح زیربنایی منابع طبیعی و آبخیزداری تا پایان سال ۱۴۰۰ در این استان اجرایی می‌شود.

اجرای ۱۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌‌حقیقی اظهار کرد: طرح‌های زیربنایی منابع طبیعی برای حفظ منابع پایه آب وخاک شامل طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، حفاظت از ذخیره‌گاه‌های جنگلی و مرتعی، حدنگاری، حفظ، حراست از اراضی ملی، آموزش توانمندسازی و مشارکت مردم، پیشگیری و اطفای حریق و طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ در راستای عمل به شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، ۱۴ پروژه در قالب طبیعت‌گردی، زارعت چوب، توسعه جنگل، مراتع، آبخیزداری و آبخوان‌داری، تولید نهال، و گونه‌های جنگلی و مرتعی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به طرح محوری ۱۴۰۰*۱۴*۳ سازمان جنگل‌ها ادامه داد: ثبت مالکیت دولت، تشخیص اراضی ملی از مستثنیات مردم (کاداستر) زراعت چوب و توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله دیگر برنامه‌های مهم منابع طبیعی استان برای سال ۱۴۰۰ است.

به گفته مرادی‌حقیقی پروژه‌های حفاظت از مراتع، توسعه جنگل‌های استان سمنان، توسعه دولت الکترونیک، اصلاح ساختار سازمانی و نیروی انسانی، تقویت و توسعه پوشش گیاهی، اجرای طرح‌های مرتع‌داری و جلوگیری از قاچاق چوب برنامه‌های دیگر امسال منابع طبیعی به شمار می‌رود.

وی با اشاره نام‌گذاری سال به «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» ادامه داد: در هر یک از این سه شاخص شعار سال، برنامه و پروژه‌هایی از سوی سازمان جنگل‌ها تعریف شده است که تا در پایان سال به دستاوردهای مطلوبی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی برسیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: تحقق این شعار در اداره کل منابع طبیعی استان به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در نظر گرفته شده و اعتقاد داریم بدون تردید، حفاظت و توسعه منابع طبیعی زیربنای توسعه و پیشرفت سایر بخش‌ها است.

مرادی‌حقیقی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات نیاز اصلی برای پیشبرد برنامه‌هاست اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و طرح‌های بیابان‌زدائی از صندوق توسعه ملی رقمی تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته و سال جاری تهیه طرح مرتع‌داری و پایش مراتع است، مرتع نباید صرفاً برای برداشت علوفه باشد، از مراتع می‌توان برای کشت گیاهان دارویی، بوم‌گردی‌های طبیعی و... نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول