اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

صندوق ضمانت صادرات راهی برای کاهش ریسک صادارت در کشور

یکی از وظایف صندوق ضمانت صادرات حمایت از تولیدکنندگان و تاجران در کشور است تا بتوانند با کمترین ریسک ممکن صادرات محصولات معدنی و صنعتی در کشور را گسترش دهند.

صندوق ضمانت صادرات راهی برای کاهش ریسک صادارت در کشور

اخبار شرکتها ؛ یکی از مشکلات اساسی در بجث صادرات که پیش روی تولیدکنندگان در کشور است، به مساله افزایش ریسک‌های اقتصادی و غیراقتصادی بر می‌گردد که گریبان تولیدکننده را گرفته است و هزینه تولید و صادرات را به شدت افزایش داده است.

همین موضوع سبب شده است که بسیاری از تولیدکنندگان با ظرفیتی کمتر از آنچه توانایی تولید دارند، کار کرده و بخش عمده ای از توان تولیدی کشور، معطل بماند.

همین مساله در بخش های صنعتی و معدنی نیز به وفور دیده می شود. زمانی که پای درد دل افراد حاضر در این رشته فعالیت ها می نشینیم، افزایش ریسک های غیر اقتصادی که به دلیل تحریم های ناجوانمردانه در سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته است را دلیل بی رغبتی آنها به امر صادرات می‌دانند.

یکی از محل‌هایی که می تواند ارز مورد نیاز کشور در همه حوزه ها را تامین کند، به موضوع صادرات غیرنفتی بر می گردد. در صورتی که نهادی بتواند این ریسک‌ها را برای صادر کنندگان محصولات غیرنفتی کاهش دهد، می توان امیدوار بود بسیاری از مشکلات کشور اعم از بیکاری، ارزی و ... حل شود.

صندوق ضمانت صادرات در روزهایی که تحریم های آمریکا بسیاری از شریان های اقتصادی کشور را با مشکل مواجه کرده است، توانسته با کاهش ریسک صادرات، قدم بزرگی هم برای تولیدکنندگان، تاجران و اقتصاد کشور بردارد. این صندوق بر حسب وظیفه ذاتی خود که حمایت از صادر کنندگان است، در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، بستر خوبی برای رفع موانع تولید، احیا و نوسازی واحدهای تولیدی، صنعتی با هدف جلب مشارکت و تعامل بخش خصوصی، نخبگان و دانشگاهیان فراهم کرده است.
حمایت از کسب و کارها با هدف گسترش صادرات یکی دیگر از اقدامات این صندوق در سال های گذشته بوده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در همین زمینه می‌گوید: همه بخش‌های نظام باید تلاش خود را برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد انگیزه و امید در جامعه به کار گیرند تا دشمنان قسم خورده انقلاب این بار نیز مانند گذشته، از اجرای نقشه‌ها و دسیسه‌های شوم خود مأیوس شوند. مسیر توسعه کشور با تکیه بر نیروهای متعهد، جوان و تحصیل کرده، اساتید دانشگاه، مدیران و مهندسان و کارگران ماهر، همواره خواهد شد.

کاهش ریسک‌های ناشی از عدم بازگشت پول و اعتبارسنجی مشتریان از دیگر اقدامات این صندوق جهت حمایت از تولید می باشد. در همین زمینه باید گفت مجموعه‌ای از ذخایر درجه یک معدنی و ظرفیت های طبیعی، موقعیت استثنایی کشور در عرصه صنعت و تولید و همسایگی با چند کشور، موقعیت ترانزیتی کشور، در کنار ظرفیت های صادراتی و سایر عوامل مهم و ویژه، می‌تواند موجبات صادرات و رونق کالاهای غیر نفتی را در کشور فراهم آورد.

صندوق ضمانت صادرات باید از مزیت‌های مطلق و نسبی اقتصادی که در کشور وجود دارد به بهترین شیوه و بالاترین بهره وری حمایت کند. این امر با سیاست گذاری های مدون و تلاش بی حد و حصر در صندوق ضمانت صادرات تا حدودی زیادی تحقق پیدا خواهد کرد. 

کارشناسان اقتصادی معقتدند با وجود اینکه در کشور‌های منطقه ریسک ‌های بسیار بالایی برای تجارت مانند ریسک‌های سیاسی، تجاری، ضعف در سیستم بانکی و مراودات مالی و... وجود دارد، اما صندوق ضمانت صادرات توانسته با به کارگیری تمام توان و ظرفیت خود ریسک‌های گفته شده را در بهترین شکل ممکن کاهش دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول