اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

اهدای قرآن‌های کتابت‌شده توسط کاتب ایرانی به حرم امام حسین (ع)+عکس و فیلم

طی مراسمی در کربلای معلی، دو قرآن کتابت شده توسط سید علی‌اصغر موسویان کاتب قرآن کریم کشورمان به آستان مقدس امام حسین (ع) و تولیت این آستان نورانی تقدیم شد.

اهدای قرآن‌های کتابت‌شده توسط کاتب ایرانی به حرم امام حسین (ع)+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس طی مراسمی در کربلای معلی، دو قرآن کتابت شده توسط سید علی‌اصغر موسویان کاتب قرآن کریم کشورمان به آستان مقدس امام حسین (ع) و تولیت این آستان نورانی تقدیم شد.

وی پیش از این هم بزرگ‌ترین اثرش یعنی کشتی مطلا را که آیات قرآن روی آن حک شده بود، به آستان مقدس امام حسین (ع) تقدیم کرده بود.

رکورد‌دار کتابت قرآن با ۳۳ بار نگارش کل آیات الهی

این کاتب قرآن کریم تاکنون ۳۳ بار کل قرآن کریم را کتابت کرده و همه این مصاحف را به حرم‌های اهل بیت و رهبر معظم انقلاب اهدا کرده است. موسویان آثار خود را نه فقط در قالب یک مصحف بلکه با اشکال مختلف و انواع خط و نوع قلم انتخاب می‌کند و این تنوع آثار هم برای او به نوعی رکورد محسوب می‌شود.


سید علی اصغر موسویان در حال توضیح به شیخ عبدالمهدی تولیت حرم امام حسین (ع) درباره قرآن‌های اهدایی

تجلیل و تقدیر تولیت آستان امام حسین (ع) از کاتب قرآن ایرانی

در مراسم اهدای دو قرآن کتابت شده توسط موسویان شیخ عبدالمهدی تولیت حرم امام حسین (ع) ضمن تقدیر از زحمات این کاتب قرآن و اهدای آثارش به حرم‌های اهل بیت (ع) خصوصاً حرم سیدالشهدا (ع) هدایایی متبرک از جمله تربت ناب امام حسین (ع) و پرچم گنبد نورانی آن حضرت را به سید علی‌اصغر موسویان اهدا کرد.

 

انعکاس اهدای قرآن توسط کاتب ایرانی در شبکه کربلا

این دو اثر شامل دو قرآن کریم است که یکی با قلم و مرکب کتابت شده و دیگری با سوزن فولادی مخصوص بر روی ورق‌های فلزی از جنس برنز حکاکی شده است.

موسویان در گفت‌وگو با فارس درباره این آثار گفت: به لطف خدا و همان‌طور که قبلاً هم گفته بودم آثار جدیدم مانند دیگر آثار به حرم‌های اهل بیت (ع) اهدا می‌شود و خدا را شکر که این توفیق بار دیگر نصیبم شد و دو قرآن تازه کتابت شده به آستان قدس حسینی تقدیم شد.

مشخصات دو اثر  جدید موسویان که به آستان قدس حسینی تقدیم شد

وی درباره مشخصات این آثار گفت: این دو اثر شامل دو قرآن کریم است که یکی با قلم و مرکب کتابت شده و دیگری با سوزن فولادی مخصوص بر روی ورق‌های فلزی از جنس برنز حکاکی شده است.

این کاتب قرآن کریم درباره قرآن کتابت شده با قلم گفت: این مصحف شریف بوسیله قلم کتابت شده و خط آن اثر ترکیبی از خطوط نسخ ، ثلث و ریحان است. همچنین رنگ قلم مشکی و تعداد صفحات آثار ۷۵۰ صفحه است.

قرآن‌های ۲۰ کیلویی که کتابت هرکدام ۲۰۰۰ ساعت زمان‌ برده است.

وی ادامه داد: وزن تقریبی آثار حدود ۲۰ کیلوگرم است و کتابت هر اثر نزدیک ۲۰۰۰ ساعت زمان برده است.

موسویان درباره قرآن کتابت شده برروی ورق‌های فلزی با جنس برنز گفت: این اثر با خط نسخ بر روی ورق‌های برنز حکاکی شده که وسط ورق‌ها نام مبارک اهل بیت علیهم‌السلام حک شده است. همچنین وزن اثر قریب ۲۰ کیلوگرم است و اوراق بوسیله لولا به هم وصل شده‌اند، مدت زمان کتابت دو هزار ساعت است و تعداد ورق‌ها ۳۸ صفحه است که آیات الهی با یک سوزن فولادی برروی ورق‌های فلزی حک شده است.


تقدیر از کاتب ایرانی قرآن کریم توسط تولیت حرم امام حسین (ع)

اهدای ۲۷ قرآن به حرم‌های اهل بیت (ع) و ۶ قرآن به رهبر معظم انقلاب

به گزارش فارس موسویان تا کنون ۲۷ قرآن کتابت شده توسط خودش را به حرم‌های اهل بیت (ع) و ۶ قرآن را به رهبر معظم انقلاب اهدا کرده است. وی همچنین چندی پیش به دلیل کتابت متعدد قرآن کریم از سوی آیت‌الله جوادی آملی لقب «طی‌القلم» دریافت کرده است.

از ۳۳ اثر کتابت شده توسط این کاتب قرآن کریم ۲۵ اثر با قلم و دوات، ۶ اثر بوسلیه یک قطعه سوزن فولادی بر روی فلز برنز و ۲ اثر هم بوسیله خودکار معمولی کتابت شده است.


اهدای قرآن‌‌ها به حرم امام حسین (ع)

به گزارش فارس سید علی‌اصغر موسویان، متولد شهر کرج و دارای مدرک کارشناسی ارشد شته حقوق است، وی در حال حاضر متأهل و دارای یک فرزند دختر و دو پسر است و به عنوان کارمند رسمی دیوان محاسبات کشور مشغول کار است. این کاتب قرآن کریم همه آثارش را با هزینه شخصی تولید و اهدا کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول