اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بحران نان در لبنان؛ نبود سوخت کرکره نانوایی‌ها را پایین کشید

رئیس اتحادیه نانواهای لبنان گفت که به دلیل نبود سوخت، فردا (دوشنبه) به احتمال زیاد در این کشور نانی پخته نشود.

بحران نان در لبنان؛ نبود سوخت کرکره نانوایی‌ها را پایین کشید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سایه بی‌توجهی دولت و سیاسیون لبنان به پیشنهاد حزب‌الله برای خرید سوخت از ایران و نجات کشور از فشار تحریمی آمریکا، کمبود سوخت در حال ایجاد بحران نان در لبنان است.

«علی ابراهیم» رئیس اتحادیه نانواهای لبنان گفت که امکان دارد فردا (دوشنبه) به علت تمام شدن سوخت نانوایی‌ها، نانی در این کشور پخته نشود.

به نوشته رأی‌الیوم، به گفته وی در صورت عدم تأمین سوخت تا فردا، بسیاری از نانواها مجبور خواهند شد تا تعطیل کنند. ارتش لبنان مقداری گازوئیل به نانواها داده است و برخی نیز از بازار سیاه خریداری کرده‌اند تا کارشان متوقف نشود، اما عمده نانواها گازوئیل ندارند.

لبنان از بحران سوخت رنج می‌برد، بحرانی که به گفته «فادی ابوشقرا» رئیس اتحادیه توزیع کنندگان سوخت، به افزایش قیمت دلار باز می‌گردد.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «افزایش جنون‌وار قیمت دلار [به دلیل تحریم آمریکا] دلیل این مشکلات است. در خصوص بحران سوخت باید بگویم که برخی شرکت‌های وارد کننده توانایی خرید ندارند و از سوی دیگر نیز تأخیرهایی در صدور اسناد مالی از سوی بانک‌های لبنانی صورت گرفته است.»

وبگاه رأی‌الیوم نیز نوشته است که ریشه بحران اقتصادی در لبنان و کمبود سوخت، به بحران سیاسی و عدم تشکیل دولت از سوی سعد الحریری باز می‌گردد. بحرانی که به طور آشکار بر ارزش لیر لبنان و قیمت کالاهای اساسی از جمله مواد اولیه، برق و دارو تأثیر گذاشته است.

بحران بنزین و گازوئیل در لبنان در حالی ادامه دارد که سید حسن نصرالله در سخنرانی چهارم تیر ماه خود گفته بود که اگر حکومت لبنان نمی‌تواند بنزین و گازوئیل را تأمین کند، حزب‌الله به سراغ خرید سوخت با لیره لبنان ایران خواهد رفت. این موضع با واکنش منفی سفیر آمریکا در لبنان و برخی شخصیت‌های همسو با آمریکا مواجه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول