اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

چمرانی ها تجربیات خود را به اشتراک می گذارند/ کارگاه طراحی آموزشی و مدیریت کلاس خلاق

سبک چمرانی سبکی است که در آن خبری از دروس خشک و مشق های سنگین و زنگ کلاس و زنگ تفریح های جداگانه و ... نیست. بچه ها در قالب پروژه، بازی و فعالیت های مختلف و با استفاده از امکانات در دسترس و نه فقط کتاب درسی، در درسها درگیر می شوند. چمرانیها، تجربیات خود را با سایر مربیان در یک کارگاه به اشتراک می گذارند. مرتضی اعلایی.

چمرانی ها تجربیات خود را به اشتراک می گذارند/ کارگاه طراحی آموزشی و مدیریت کلاس خلاق

 

مرتضی اعلایی

مجموعه آموزشی شهید چمران

کرونا شاید همه چیزش هم بد نباشد.

شاید سال گذشته با مجازی شدن درس و مدرسه و رفتن معلم و شاگرد پشت مانیتور هایی کوچک و بی احساس بود که ما به فکر برگزاری کارگاه هایی برای انتقال تجربیات خاص و متفاوت فضای درس و مدرسه به سبک چمرانی افتادیم.


سبک چمرانی

سبک چمرانی سبکی است که در آن خبری از دروس خشک و مشق های سنگین و زنگ کلاس و زنگ تفریح های جداگانه و ...نیست .

در مجموعه شهید چمران مربیان برای اینکه اهداف کتاب درسی را از قالب ها و چهارچوب های خشک و غیر قابل انعطاف کتاب درسی بیرون آورند ،ساعت ها برای نوشتن طرح درس وقت می گذارند. در نهایت دروس را در قالب پروژه،  بازی و فعالیت های مختلف و با استفاده از امکانات در دسترس و نه فقط کتاب درسی، تمام محتوای آموزشی را چنان به جان دانش آموز می‌نشانند که ماحصلش یادگیری عمیق و حال خوب نسبت به درس و مدرسه و از همه مهمتر داشتن مهارت هایی است که در این دوره و زمانه و با نظام آموزشی فعلی ما، حکم گوهری نایاب دارد.


لذا از آنجا که مجموعه ما همیشه دغدغه پیشرفت و تحول نظام آموزشی را داشته است، از سال گذشته بر آن شدیم تا تجربیات چندین و چند ساله خود را در حوزه کتاب های درسی در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

 

کارگاه طرح درس نویسی

امسال نیز مانند سال گذشته در حال برگزاری کارگاه های طرح درس نویسی هستیم. در این سری از کارگاه ها سعی می‌کنیم شیوه نوشتن طرح درس در دروس فارسی، ریاضی، علوم و علوم اجتماعی پایه های اول تا پنجم ابتدایی را به سبک چمرانی به دیگران آموزش دهیم. در کنار این کارگاه ها برای مبحث هنر در سال های ابتدایی، پیش دبستان به سبک مجموعه شهید چمران و چگونگی برگزاری مهد مجازی موفق نیز کارگاه هایی در نظر گرفته شده است.

 

 این کارگاه ها نسبت به کارگاه های سال گذشته با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز جامعه مربیان ، کامل تر و متفاوت تر برگزار می شود .

ما با درنظر گرفتن وقت محدود و ارزشمند معلمان و به منظور سهولت و استفاده بهتر، کارگاه ها را بصورت مجازی و کاملا فشرده طراحی کرده ایم.

 

اساتید این کارگاه ها نیز تماما معلمان جوان و خوش فکر ادبستان دخترانه و پسرانه حمره دوران(شهید چمران) هستند که محتوای این کارگاه ها را مدت ها به صورت عملی در کلاس های خود اجرا کرده و نتایجش را به چشم دیده اند.

برگزاری کارگاه

این کارگاه ها از تاریخ ۱تیر لغایت ۱مرداد برگزار میشود و برای هر کتاب درسی مربوط به هر پایه یک جلسه و برای برخی از دروس دو جلسه حدودا ۳ساعته در نظر گرفته شده است.

در پایان هر کارگاه، صوت، پاور پوینت و تمام مطالب ارائه شده و البته تعداد قابل توجهی طرح درس در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

 

هزینه ای که برای این کارگاه ها در نظر گرفته شده به نسبت کارایی و محتوای ارائه شده مقرون به صرفه است، با این حال تسهیلات خوبی برای ثبت نام های گروهی (بالای ۵نفر)، ثبت نام های وابسته به موسسات و مراکز فرهنگی-آموزشی و معلمان عزیز مناطق محروم در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول