اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صابرین‌نیوز: شلیک ۹ موشک به پایگاه ائتلاف آمریکایی در یک تأسیسات گاز سوریه

منابع عربی از وقوع انفجارهایی در پایگاه نظامیان ائتلاف آمریکایی در یک کارخانه گاز واقع در دیرالزور خبر دادند.

صابرین‌نیوز: شلیک ۹ موشک به پایگاه ائتلاف آمریکایی در یک تأسیسات گاز سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعتی بعد از انتشار خبر شنیده‌شدن صدای انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی چاه نفتی «عمر» واقع در استان دیرالزور (سوریه)، اکنون بازهم از وقوع انفجار در یک پایگاه ائتلاف در همان منطقه خبر می‌رسد.

کانال تلگرامی «صابرین‌ نیوز» بامداد دوشنبه در خبری فوری نوشت: «پایگاه کُنیکو که توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در حومه دیرالزور اداره می‌شود، مورد اصابت چندین موشک قرار گرفته است».

این منبع خبری اضافه کرد:‌«۹ موشک به داخل این پایگاه سقوط کرده و نیروهای اشغالگر آمریکایی وضعیت حداکثر آماده باش را در منطقه اعلام کردند».

شبکه «المیادین» نیز به نقل از منابع خود گزارش داد: «چهار انفجار با منشأ ناشناخته در داخل پایگاه کارخانه گاز کنیکو شنیده شد، [جایی] که محل استقرار نظامیان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی است».

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است.

با این حال سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به سوال شبکه «الجزیره» در این‌باره پاسخ داد: «هنوز هیچ گزارشی که نشان دهد به نیروهای آمریکایی در سوریه حمله شده، مخابره نشده است».

«وین ماروتو» سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی درباره حملات امشب نیز در توئیتر خود ادعا کرد: «گزارش‌های امروز درباره حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه با راکت، واقعیت ندارد».

 

با این حال صابرین‌نیوز تصویر بالا را از آتش‌سوزی متعاقب حمله موشکی به پایگاه نیروهای ائتلاف در دیرالزور منتشر کرد.

پیش از این، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای پی در پی و شدید در داخل پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی چاه نفتی «عمر» در استان دیرالزور سوریه خبر داده بودند. (جزئیات بیشتر)

بامداد دوشنبه هفتم تیر ابتدا خبرگزاری رسمی سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر داد و پس از آن وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت حمله به مقر الحشد الشعبی اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داد».

در این حمله، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند و گروه‌های مقاومت در عراق روز در چند بیانیه از انتقام سخت از آمریکایی‌ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را رسما محکوم کردند.

این دومین بار بود که دولت بایدن از زمان ورود به کاخ سفید اقدام به انجام حملات نظامی در منطقه علیه گروه‌های مقاومت کرده است. سخنگوی کاخ سفید دوشنبه گفت که  رئیس‌جمهور آمریکا حمله به مواضعی در مرز عراق و سوریه را «ضروری، مناسب و سنجیده» می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول