اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کلنگ ساخت 52 هزار مسکن در سیستان بلوچستان/ساماندهی 10 هزار مسکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در یک سال و نیم گذشته عملیات ۵۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در اقصی نقاط استان پهناور سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

کلنگ ساخت 52 هزار مسکن در سیستان بلوچستان/ساماندهی 10 هزار مسکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید خلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: در طی یک سال و نیم گذشته عملیات ۵۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در اقصی نقاط استان پهناور سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

منبتی ادامه داد: عملیات احداث۱۶ هزار و ۲۵۰  واحد مسکونی تخریب شده شهری و روستایی، تعمیر ۸ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل و احداث ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح محرومین از جمله اقدامات جهادی همکاران ما در بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان بوده است.

وی افزود: تهیه ۳۰۹ طرح هادی روستایی،اجرای ۱۶۱طرح هادی روستایی در سطح استان،احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در طرح ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی شهرستان زاهدان و احداث۲ هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی در طرح ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی شهرستان چابهار از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با تشکر از حمایت های آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان از اقدامات بنیاد مسکن اظهار کرد: تفاهم نامه مشترک همکاری با دارالافتا درالعلوم زاهدان و تاکید مولوی عبدالحمید بر استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی راهگشای ما در اقدامات صورت گرفته در بلوچستان بود.

 وی گفت: احداث پروژه های مسکونی نیلوفر ،  ترنج ، باران و بهشت در کنارک و چابهار و مدیریت ساخت ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن اقدام ملی را از اقدامات مهم در راستای ارتقا سطح کیفی معیشت مردم این منطقه دانست.

منبتی افزود: فاز مطالعاتی طرح عمران و آبادانی تفتان و ایجاد منظومه های توانمند روستایی و مطالعات اجرایی ساماندهی ۹ سکونتگاه غیررسمی در حاشیه شهر زابل نیز آغاز شده که عملیات اجرایی آنها در دست اقدام است.

 وی تصریح کرد: تکیه بر توان و پتانسیل داخلی و از خودگذشتگی نیروهایی توانمند بنیاد مسکن بود که تهدید سوانح و بحران طبیعی و سیل را به فرصتی برای سازندگی و احیای نابسامانی ها بدل کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به گستره فعالیت بنیاد از حاشیه شهرهای بزرگ تا دور افتاده ترین روستاها خاطرنشان کرد: امیدواریم با  استقرار دولت جدید بتوانیم زنگار محرومیت و دهه ها بی تدبیری و سوء مدیریت را از چهره این سرزمین زرخیز و مردم شریف بزداییم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول