اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نظمی: مذاکره تراکتور با کی‌روش و ساغلام شایعه است/زنوزی مالک قطعی باشگاه است

جمشید نظمی با حضور در برنامه موج فوتبال، درباره وضعیت باشگاه تراکتور به گفت‌وگو پرداخت.

نظمی: مذاکره تراکتور با کی‌روش و ساغلام شایعه است/زنوزی مالک قطعی باشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جمشید نظمی با حضور در برنامه تلویزیونی موج فوتبال درباره بازگشت دوباره خود به مدیرعاملی باشگاه، اظهار داشت: من طرفدار تراکتور هستم و حتی در زمان دوری از باشگاه نیز پیگیر مسائل بودم. اخیراً آقای زنوزی با من تماس گرفت و برای حضور در تراکتور از من دعوت کرد. من با مسائل تراکتور بیگانه نبودم و بعد از بررسی این پیشنهاد، احساس کردم می‌توانم کمک کنم.

وی افزود: من دو روز با آقای زنوزی صحبت کردم و طبق توافق انجام یافته، مقرر شد سه کار محوری انجام بدهیم که اگر این اقدامات انجام یابد، کارها به مرور پیش خواهد رفت. ما در ابتدا برنامه یک ساله و در ادامه برنامه پنج ساله‌ای را ارائه خواهیم کرد که در آن همه چیز از جمله بودجه، برنامه‌های آکادمی، وضعیت تیم فوتبال و حتی اسپانسر نیز مشخص است. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: در باشگاه تراکتور، شرح وظایف وجود نداشت و تداخل در امور بزرگترین مانع برای پیشرفت است. ما تازه کارمان را آغاز کرده‌ایم. 

به تغییر مربی فکر نمی‌کنیم

نظمی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت تیم تراکتور برای سال آینده، گفت: برنامه‌ریزی برای پیشرفت انجام می‌شود و اگر به بازیکن نامی نیاز داشته باشیم به سراغ او خواهیم رفت و اگر به حضور بازیکن جوان احساس نیاز کنیم، قطعاً نسبت به جذب او اقدام می‌کنیم. ما بازیکنان جوان خوبی هم داریم که آقای خطیبی استارت آوردن این بازیکنان به تیم اصلی را زد که جا دارد از او هم تشکر کنیم. تیم امید تراکتور هم به مقام دوم کشور رسید و بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند. امروز هم دو بازیکن جوان دیگر توسط آقای فیروز کریمی به تمرینات تیم بزرگسالان ملحق شدند. حتماً باید بازیکنان با تجربه هم در کنار جوانان باشند. 

وی، راجع به احتمال تغییرات در نیمکت تراکتور پس از اتمام لیگ برتر، عنوان کرد: در این مقطع اصلاً به تغییر مربی فکر نمی‌کنیم. هدف‌گذاری و صحبتی هم که در ابتدا داشتیم، این بود که نتایج آقای فیروز کریمی بررسی شود. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور با رد شایعه مذاکره با گزینه‌های مطرح شده مانند کی‌روش و ساغلام، متذکر شد: این‌ها در حد شایعه است و هیچ صحبتی انجام نشده است. البته قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی وجود دارد. البته گفته می‌شود که این قانون برداشته خواهد شد اما همچنان در سایت رسمی فدراسیون فوتبال این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است. 

قرارداد شجاعی و دژاگه فسخ نشده است

نظمی با اشاره به دوری مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از تمرینات تیم، تصریح کرد: تیم با نظر سرمربی بسته می‌شود. وقتی سرمربی تغییر یافت و طبق تفکرات آقای خطیبی، اختلاف سلیقه‌ای با این دو بازیکن ایجاد شد. این دو بازیکن پس از پایان لیگ قهرمانان آسیا به مرخصی رفتند و برنگشتند، اما قرارداد خود را فسخ نکرده‌اند. در حال حاضر 24 روز از قرارداد آنها باقی مانده است. 

وی یادآور شد: من نظر آقای کریمی را هم در مورد این بازیکنان پرسیدم. گویا یکی از آنها الان در آلمان حضور دارد و دیگری هم در آمریکاست یا نمی‌دانم به ایران برگشته است یا خیر. آقای کریمی هم‌نظرشان بر این است که اگر بنا به برگشت آنها باشد، باید 20 روز تمرین کنند تا آماده حضور در میادین شوند. یعنی اگر آنها همین امروز هم برگردند و تا بخواهند به شرایط ایده‌آل برگردند، فصل تمام می‌شود. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «آیا مسعود شجاعی و اشکان دژاگه فصل آینده در تبریز حضور خواهند داشت یا خیر؟»، افزود: قرارداد آنها در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد. برای سال آینده نیز اگر این بازیکنان جزو نفرات درخواستی سرمربی باشند، حتماً نسبت به تمدید قراردادشان اقدام خواهد شد. 

نظمی ادامه داد: مسعود شجاعی و اشکان دژاگه بازیکنان با ارزشی هستند و هیچ‌وقت ارزش آنها را نمی‌توانیم زیر سؤال ببریم، اما از الان نمی‌توانیم در مورد فصل بعد صحبت کنیم. اصلاً شاید آنها به تیم دیگری بروند و شاید هم اگر سرمربی ما بخواهد، در تراکتور بمانند. 

سپاه حتی یک درصد هم در تراکتور مالکیت ندارد

وی همچنین شایعات مطرح شده درباره تحویل مالکیت باشگاه تراکتور توسط محمدرضا زنوزی را هم تکذیب کرد و گفت: من 22 سال قبل از سپاه جدا شده‌ام. در دوران مالکیت قبلی باشگاه تراکتور، یک سری مدیران و سرمربیان حضور داشتند و اگر یک سرمربی که در آن دوران هدایت تراکتور را بر عهده داشته بار دیگر بر روی نیمکت این تیم بنشیند، باز هم می‌گویند مالکیت تراکتور به سپاه بازخواهد گشت؟ آقای زنوزی مالک قطعی باشگاه هستند و سپاه حتی یک درصد هم در تراکتور مالکیت ندارد. همه این‌ها شایعه است و مالکیت کلاً تغییر یافته است. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اشاره به دلیل حضور عباس الیاسی در هیات‌ مدیره این باشگاه، ابراز کرد: دو روز پیش این مسئله را با آقای زنوزی مطرح کردم که ایشان فرمودند: من 22 سال است که با آقای الیاسی رفاقت و شناخت دارم و به همین خاطر او را نگه داشتم، اما سپاه درصدی در تراکتور نقش ندارد.

نظمی در مورد انتقادات مطرح شده از باشگاه تراکتور درباره عدم ثبات، بیان داشت: در زمان مذاکرات با آقای زنوزی، این انتقاد را هم به ایشان مطرح کردم، چون تغییرات هزینه‌هایی را به باشگاه تحمیل می‌کند. آقای زنوزی هم این انتقاد را قبول دارند و ما هم برنامه درازمدت داریم و تا جایی که عمر یاری کند و در این مسؤولیت باشیم، خدمت خواهیم کرد. 

وی تاکید کرد: البته من و آقای زنوزی به تنهایی نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم. مسؤولان، هواداران و هر کس که کمکی از دستش بربیاد، باید کمک کنند. این تیم متعلق به آذربایجان است. آقای زنوزی علاوه بر سرمایه، وقت، اعصاب و فکر خودش را روی این باشگاه گذاشته و ما هم باید دست او را بگیریم و کمک کنیم. به آقای زنوزی هم گفتم که شما ۱۴ شرکت دارید که ۱۳ شرکت درآمدزا هستند و تراکتور صرفا مرکز هزینه است و این امر دلیلی جز عشق و علاقه ندارد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور به تشریح وضعیت فضای مجازی و هواداری این تیم پرداخت و گفت: هوادار نظر و پیشنهاد خود را تا جایی که به نفع تیم است، ارائه بدهد اما وقتی احساس می‌کند که این نظر او می‌تواند به ضرر تراکتور باشد، خودش عقب بنشیند. ما اگر حواشی را مدیریت کنیم، تیم موفق خواهد شد. چه بسا افرادی از سایر تیم‌ها به دنبال ایجاد این حواشی باشند. بزرگترتر مدیریت، مدیریت حواشی است.

نظمی اذعان داشت: با رفتن دو بازیکن تیم را به هم نمی‌زنند. به هر حال مربی و بازیکنی آمده و رفته‌اند و اتفاقاتی رخ داده که باب میل هواداران نبوده است که این مسأله حاشیه‌ساز شده اما ما نباید ضربه دوم را بزنیم. متاسفانه گاهاً بیش از حد دچار افراط و تفریط می‌شویم. ای کاش آن بازیکنان کنار تیم بودند، اما دیگر نباید تیم را به هم بزنیم. هواداران با تراکتور زندگی می‌کنند، اما عشق و علاقه آنها نباید باعث بستن چشم‌شان به روی واقعیت شود. هدف ما موفقیت تراکتور است و از این هدف عقب نخواهیم نشست. وقتی هفت نفر در بازی با استقلال غایب هستند، تیم از نظر روحی نیاز به حمایت دارد. ورود به این موضوع وظیفه هواداران است.

 برگزاری بازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) روی دست باشگاه هزینه اضافی می‌گذارد

وی در خصوص برگزاری دیدارهای تراکتور در استادیوم اختصاصی، یادآور شد: آرزوی ما این است که با ریشه‌کن شدن بیماری کرونا، بار دیگر هواداران به ورزشگاه‌ها برگردند. به‌ هرحال این اتفاق روزی می‌افتد و شوق هواداران به بازیکنان منتقل خواهد شد. با این حال هواداران در فضای مجازی از تیم حمایت می‌کنند. وقتی هواداری در ورزشگاه نیست، برگزاری بازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) روی دست باشگاه هزینه اضافی می‌گذارد. ما باشگاه خصوصی هستیم و مدیریت مالی برای‌مان مهم است و به همین خاطر تصمیم گرفتیم بازی‌های خود را در ورزشگاه اختصاصی انجام بدهیم. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور از آمادگی تیم برای دیدار مقابل استقلال خبر داد و عنوان کرد: از نظر روحی آقای کریمی و کادر فنی روی بازیکنان خیلی کار کرده‌اند. ما به هیچ‌وجه ناامید نیستیم و با امید و انگیزه بالا به مصاف استقلال خواهیم رفت.

نظمی در رابطه با وضعیت تیم‌های پایه، گفت: در برنامه یک و پنج ساله نگاه ویژه‌ای به تیم‌های پایه خواهیم داشت. با آقای یونس باهنر، مدیر آکادمی باشگاه جلسه مفصلی داشتیم که یک سری اقدامات برای تقویت تیم‌های پایه انجام بدهیم و هم استعدادهای جامعه را شناسایی کنیم. این فعلاً یک طرح خام است و آن را کارشناسی خواهیم کرد. برای آکادمی فوتبال برنامه ویژه‌ای داریم که بازیکنان جوان تربیت و در اختیار تیم بزرگسالان قرار بدهیم. ما زیرساخت این امر را داریم و می‌توانیم حتی از آن به درآمدزایی هم برسیم. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت هتل اختصاصی و استخر باشگاه تراکتور، خاطرنشان کرد: طبقه اول هتل کاملاً آماده است و استفاده از آن هم درآمدزایی و هم کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت. برنامه‌هایی داریم که در فصل آینده خارج از هتل خود اردو نزنیم. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور راجع به تمدید قرارداد بازیکنان برای فصل آینده، افزود: برخی از بازیکنان ما قرارداد دارند و قرارداد یک تعدادی از آنها هم امسال تمام می‌شود. بر اساس اعلام نیاز سرمربی تیم، قطعاً با بازیکنان وارد مذاکره خواهیم شد. ما مجبوریم یک تعداد بازیکن جدید هم به خدمت بگیریم اما فعلاً به این موضوعات فکر نکردیم و تمرکزمان روی بازی‌های باقی مانده است. ان‌شاءالله در فصل نقل و انتقالات با نظر سرمربی به دنبال تکمیل تیم خواهیم بود. 

نظمی، دیدار مقابل النصر امارات را دیداری سخت برای تراکتور توصیف کرد و گفت: قبل از شروع لیگ برتر فصل آینده، در لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهیم رفت. دیدار مقابل النصر برای ما خیلی مهم است و بر روی آن کار کارشناسی انجام می‌گیرد. بعد از این پنج دیدار باقی مانده در لیگ برتر، تمرکزمان بر روی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

باشگاه تراکتور متعلق به پیشکسوتان است

وی در ادامه با تاکید بر نقش ویژه پیشکسوتان در باشگاه تراکتور، یادآور شد: باشگاه متعلق به پیشکسوتان است و همیشه بر روی ارتباط دائمی با آنها تاکید داشتم. اولین بار در باشگاه تراکتور، من اتاقی را به این عزیزان اختصاص دادم، چون معتقدم بودم و معتقد هستم که آنها لنگرهای این باشگاه هستند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور با بیان اینکه «همواره به دنبال ارتباط سازنده با هواداران بوده‌ام»، خاطرنشان کرد: برخی افراد، موج‌هایی را ایجاد می‌کنند، اما در زمان گذشته هم که فضای مجازی گسترش نیافته بود، من با هواداران ارتباط چهره به چهره داشتم. فضای مجازی ارتباط‌ها را راحت‌تر کرده است و من شنوای صحبت‌های هواداران هستم و این را هم یک نقطه قوت برای خودم می‌دانم. در این میان متوجه هستم که بعضی از افراد، شیطنت‌هایی می‌کنند، اما هواداران هم نباید فریب این شیطنت‌ها را بخورند. هدف همه ما، دیدن روزهای اوج تراکتور است. هر کجا احساس کردیم یک اقدام ما این حرکت را کُند می‌کند، آن را انجام ندهیم. 

نظمی در ادامه از تأسیس محل جدید کانون هواداران در مرکز شهر تبریز خبر داد و عنوان کرد: با توجه به فاصله‌ای که باشگاه تراکتور از مرکز شهر دارد و عبور و مرور را برای هواداران سخت می‌کند، برنامه‌هایی جهت تقویت کانون هواداران داریم و می‌خواهیم یک ساختمان جدید در مرکز شهر ایجاد کنیم تا هواداران هم به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند. 

وی درباره کیفیت لباس‌های تیم تراکتور، گفت: گلایه‌ای از این برند وجود نداشت. اعضای تیم هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ برتر از این کیت‌ها استفاده کرده‌اند و راضی هستند. ما آماده هستیم طرح‌های هواداران برای کیت‌های فصل آینده را هم دریافت کنیم. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص راه‌اندازی فروشگاه اختصاصی این باشگاه، گفت: ما می‌توانیم بیش از 100 کالا با لوگوی تراکتور تولید کنیم اما هواداران هم باید کمک کنند. هواداران می‌توانند با خریدهای خود از این فروشگاه، به تیم محبوب خود کمک غیرمستقیم داشته باشند. 

نظمی درباره دخالت برخی از افراد در نقل و انتقالات فصل آینده، تصریح کرد: سیاست کلی جذب بازیکن باید در باشگاه تدوین شود. اجازه نمی‌دهم که یک نفر با بازارگرمی ارزش یک بازیکن را بالا ببرد. آن‌قدر تجربه و مهارت دارم که فریب این افراد را نخورم و قطعاً امسال هم همانند دوره گذشته حضور خود در تراکتور، تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نخواهم گرفت. 

وی ادامه داد: در قراردادها وسواس به خرج خواهیم داد، مشکلاتی که الان داریم بخشی از آنها به بستن قرارداد نادرست با بازیکنان برمی‌گردد. این اتفاقات تمرکز تیم را به هم می‌زند و باید خیلی در قراردادها دقت کنیم. ان‌شاءالله برنامه‌هایی داریم که به تعهدات خود نیز عمل کنیم. سعی خواهیم کرد حتماً ثبات داشته باشیم تا آخر فصل آینده تغییری نداشته باشیم. هواداران حواشی را کنار بگذارند و از فردا به فکر بازی‌های باقی مانده باشند.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول