اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید 90 میلیون دز واکسن در روسیه

وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت: روسیه تا ماه مهر ۹۰ میلیون دز واکسن ضد کووید ۱۹ تولید می‌کند.

تولید 90 میلیون دز واکسن در روسیه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه در مصاحبه‌ای با تاس گفت: روسیه تا ماه اکتبر (مهر) ۹۰ میلیون دز واکسن ضد کووید ۱۹ تولید می‌کند. 

به گفته وزیر صنعت، میزان تولید از واکسن‌های دو دز و واکسن تک دز به درخواست نهایی وزارت بهداشت بستگی دارد.

دنیس مانتوروف یادآور شد: روسیه قصد دارد در ماه ژوئیه-سپتامبر  ( تا شهریور ماه) حدود ۳۰ میلیون مجموعه واکسن ضد کووید ۱۹ تولید کند.

وی افزود: تولیدات واکسن روند افزایشی خواهد داشت.

تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مبارزه با کرونا در روسیه  پیش از این اعلام کرده بود، تولید ۸۹ میلیون دز واکسن کرونا در روسیه در شش ماهه نخست سال جاری (سال ۲۰۲۱) برنامه ریزی شده است.

وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت: «ما قصد داریم در ماه ژوئیه رقم تولید ۳۰ میلیون واکسن را به دست آوریم و این رقم تقریباً در ماه‌های آگوست و سپتامبر (مرداد و شهریور) برابر خواهد بود. در حالی که در ماه اکتبر یا حداکثر در ماه نوامبر (آبان)، ما سعی خواهیم کرد ظرفیت‌های اضافی به منظور تولید واکسن را راه اندازی کنیم. تجهیزات قبلاً سفارش داده شده‌اند و از اواخر ماه اوت یا اوایل ماه سپتامبر نصب می‌شوند. این  روند ممکن است افزایش تقریبا ۵۰ درصدی تولید واکسن را در مقایسه با حجم امروز تضمین کند».

به گفته وزیر، میزان تولید واکسن به ویژه به روند واکسیناسیون بستگی دارد؛ صادرات واکسن به دیگر کشورها نیز در میزان تولید نقش دارد؛ علاوه بر این موارد، تعدادی سایت تولیدی در خارج از کشور از جمله هند، قزاقستان، بلاروس، صربستان و آرژانتین وجود دارد که نیا همه آنها به مواد تولید واکسن باید تأمین شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول