اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

انتقاد رئیس اتاق اصناف از تعطیلی‌ مکرر/ بانک‌ها و سازمان‌ مالیاتی نیز تعطیل شوند+ سند

رئیس اتاق اصناف تهران در نامه‌ای به استاندار تهران اعلام کرد که با وجود شرایط بد اقتصادی امکان تعطیلی واحدهای صنفی وجود ندارد، اما برای اثربخشی بیشتر کنترل بیماری کرونا در صورت لزوم باید بانک‌ها و سازمان‌های مالیاتی نیز همراه با اصناف تعطیل شوند.

انتقاد رئیس اتاق اصناف از تعطیلی‌ مکرر/ بانک‌ها و سازمان‌ مالیاتی نیز تعطیل شوند+ سند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور ستاد ملی کرونا چندین بار ممنوعیت‌هایی را برای فعالیت اصناف اعلام کرده است که بر اساس این محدودیت‌ها برخی گروه‌های شغلی برای مدتی مجبور به تعطیل کردن واحدهای صنفی خود شده‌اند.

این درحالی است که علیرغم تعطیلی واحدهای صنفی، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که با حوزه اصناف در ارتباط‌اند از جمله بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و... مجاز به فعالیت هستند و بر این اساس اصناف حتی در شرایط تعطیل مکلف به پرداخت تعهدات مالی خود هستند.

بنابراین تعطیلات مکرر و کاهش سطح درآمد اصناف با وجود برقراری تعهدات مالی مشکلات اصناف را دوچندان کرده است که پیرو این مسأله رئیس اتاق اصناف طی نامه‌ای به استاندار تهران خواستار تعطیلی ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با اصناف شده‌ است تا ضمن اثربخشی بیشتر در کنترل بیماری کرونا، مشکلات و آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا فقط بر دوش اصناف قرار نگیرد.

در نامه قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف به محسن بندپی استاندار استان تهران در مورخ 1400/4/13 آمده است:

جناب آقای دکتر محسنی بندپی
استاندار محترم استان تهران

سلام علیکم؛

احتراماً، همان گونه که مستحضرید شرایط اقتصادی صاحبان صنوف و خانواده‌های آنها، به مرحله‌ای از بحران و آسیب‌های مختلف رسیده است که دیگر امکان تعطیلی واحدهای صنفی برای فعالان اقتصادی ممکن نیست و از سوی دیگر فشارهای روحی و روانی آستانه تحملی برای صنوف باقی نگذاشته است. لذا با توجه به وضعیت بسیار بد فعالان اقتصادی به دلیل تعطیلی پی در پی آنها از سوی ستاد ملی کرونا و افزایش هزینه‌های صنوف از جمله حامل‌های انرژی، مالیات، هزینه پرسنلی، اجاره واحد صنفی، عوارض پسماند شهرداری و ده‌ها معضل و مشکل دیگر، وضعیت را به سمتی هدایت کرده است، در این شرایط مدیریت و کنترل صنوف را غیرقابل پیش بینی کرده است.

طبق گزارشات واصله نارضایتی از ادامه تعطیلی صنوف بسیار بالاست و صاحبان صنوف و بازاریان تاکید دارند «همراه اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که با حوزه اصناف از جمله بانک‌ها، سازمان‌های امور مالیاتی و... نیز همگام با اصناف باید تعطیل گردند» و نباید بار همه مشکلات و آسیب‌های ویروس کرونا به دوش اصناف قرار گیرد. آنها تاکید دارند اگر قرار باشد تعطیلی طبق روال گذشته صرفا برای حوزه اصناف اعمال شود، امکان نافرمانی صنوف از رعایت و پذیرش دستورهای صادرشده بسیار بالاست و ممکن است همراه چالش‌های خیابانی و اعتراضات صنفی همراه شود. لذا از محضر جنابعالی درخواست در این خصوص ارائه طریق گردد.

و من الله التوفیق
قاسم نوده فراهانی
رئیس اتاق اصناف تهران


نامه نوده فراهانی

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول