اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار ایرلند درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق برگزیت

وزیر امور خارجه جمهوری ایرلند هشدار داد رویکرد انگلیس در قبال برگزیت به مشکلات عظیمی منجر خواهد شد.

هشدار ایرلند درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق برگزیت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سایمون کاوینی» وزیر امور خارجه جمهوری ایرلند روز دوشنبه درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) هشدار داد.

به نوشته روزنامه «ایندپندنت»، او در پاسخ به یادداشتی که «دیوید فراست» معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت گفت، رویکرد انگلیس به «مشکلات عظیمی» منجر خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایرلند ضمن تحریک‌آمیز دانستن این یادداشت گفت، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس قصد دارد پروتکل مربوط به ایرلند شمالی (بخشی از بریتانیا) در توافق برگزیت را لغو کند.

فراست در یادداشت خود نوشته بود از توافقات اتحادیه اروپا درخصوص قوانین تجاری استقبال می‌کند اما این توافقات فقط به بخش کوچکی از مشکلات اشاره دارند و بحران‌های فزاینده‌ای را از مهلتی به مهلت دیگر منتقل می‌کنند.

کاوینی در پاسخ به این ادعا گفت انگلیس قصد دارد اتحادیه اروپا را مقصر جلوه دهد و این در حالی است که لندن درخواست مهلت سه ماه کرده بود.

این مقام جمهوری ایرلند همچنین درخصوص ایجاد حساسیت‌های سیاسی در ایرلند شمالی هشدار داد و گفت آنچه باید انجام شود این است که اتحادیه اروپا و انگلیس راه همکاری را پیش بگیرند.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی ۱۱ ماهه، سرانجام از روز یکم ژانویه ۲۰۲۱ از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد. اما اتحادیه اروپا ۲۵ اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که اقدام حقوقی علیه انگلیس به دلیل عدم رعایت مفاد توافق برگزیت را آغاز کرده است.

اختلافات بر سر جبل الطارق، اجرای پروتکل ایرلند شمالی و همچنین اختلافات گمرکی از جمله مسائل بغرنج میان انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت است که باعث تشدید تنشها میان دو طرف شده است.

اواخر ماه گذشته، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در دیدار با نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست سران «گروه ۷» تاکید کرد که روابط لندن و پاریس در صورتی احیا خواهد شد که دولت انگلیس به وعده‌های خود بر اساس توافق برگزیت تمام و کمال عمل کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول