اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

نتیجه نظرسنجی گام اول طرح بیت‌الغزل با مشارکت بیش از ۳۰۰۰ نفر از فعالان آموزش و پرورش

در نظرسنجی معرفی افراد شایسته برای مسئولیت وزارت آموزش و پرورش که گام اول از فرایند طرح بیت‌الغزل است، جمعی از افراد که مورد توجه بیشتری در نتیجه نظرسنجی بودند معرفی شدند. در گام بعد دیدگاه‌ها و نظرات ایشان پیرامون مسائل کلان آموزش و پرورش با درنظر گرفتن فرصتی برای همه منعکس می‌شود تا مورد ارزیابی همه فعالان آموزش و پرورش قرار گیرد. علیرضا هاشمی‌فر.

نتیجه نظرسنجی گام اول طرح بیت‌الغزل با مشارکت بیش از ۳۰۰۰ نفر از فعالان آموزش و پرورش

 

علیرضا هاشمی‌فر

بیت‌الغزل بستری مستقل و غیرسیاسی برای افزایش مشارکت و نظارت عمومی نخبگان بر نظام آموزش و پرورش است.

 

بیت‌الغزل بستری مستقل و غیرسیاسی برای افزایش مشارکت و نظارت عمومی نخبگان بر نظام آموزش و پرورش است که با راهبری موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان فعالیت می‌کند. تا کنون یک مرحله از این پروژه اجرا شده. هدف این اقدام گردآوری مجموعه بزرگی از افراد صاحب‌نظر و مقبول بوده تا بتوان در ادامه، بیشتر با دیدگاه‌های این افراد آشنا شد.

هدف این اقدام گردآوری مجموعه بزرگی از افراد صاحب‌نظر و مقبول بوده تا بتوان در ادامه، بیشتر با دیدگاه‌های این افراد آشنا شد.

 

خروجی منتشر شده مرحله اول که در ادامه می‌آید، شامل لیست افرادی است که صرفا توسط مخاطبان بیشتری معرفی شده‌اند. این نتایج بر مبنای کسب حداقلی از تعداد معرفی و بدون رتبه‌بندی و بر اساس حروف الفبا آمده است. این نتیجه نه لزوما به معنای شایسته بودن افراد معرفی شده برای تصدی مقام وزارت آموزش و پرورش است و نه حتی به معنای علاقه‌مندی برگزیدگان به تصدی این مقام!

لیست افرادی است که صرفا توسط مخاطبان بیشتری معرفی شده‌اند.

 

جمع برگزیده بر اساس نتایج نظرسنجی به ترتیب حروف الفبا با قید نقش و یا سابقه مسئولیتی ایشان در ذیل می‌آید. مبنای ذکر سابقه، وجهه و مسئولیت شاخص افراد بوده است که در جامعه بیشتر به آن شناخته می‌شوند وگرنه ممکن است یک نفر همزمان سابقه دو نقش را داشته باشد.

 

گفتنی است این نظرسنجی به طور رسمی از ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز و به مدت ۱۵روز ادامه یافت. شرکت‌کنندگان می‌توانستد یک تا پنج نفر از افرادی را که شایسته تصدی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش می‌دانند، معرفی کنند. در این مسیر تلاش شد تا با دسترسی به شبکه انتشار گسترده‌ای از فعالان آموزش و پرورش، تنوع سلایق و دیدگاه‌های فکری و سیاسی، تنوع نقش‌ها و مسئولیت‌ها و تنوع بوم‌ها و استان‌ها برای مشارکت در نظرسنجی فعال شوند.

 

در نهایت پس از این مدت ۱۴۲۹۰ نفر از این پرسش‌نامه بازدید نموده و ۳۰۳۳ نفر از فرهنگیان و فعالان تعلیم و تربیت که از همه استان‌های کشور حضور داشتند به نظرسنجی پاسخ داده و پرسش‌نامه را تکمیل کردند.

لازم به ذکر است تمرکز بیت‌الغزل در این فرایند صرفا بر معرفی این افراد نیست. بلکه در گام بعد هدف، پرداختن به مسائل آموزش و پرورش است تا با در اختیار گذاشتن فرصتی یکسان برای همه، دیدگاه‌های ایشان برای رفع مشکلات منعکس شود. این گنجینه ارزشمند نیز به‌صورت عمومی منتشر می‌شود تا برای اهالی تعلیم و تربیت و همچنین وزیر آینده قابل ارزیابی و استفاده باشد.

در گام بعد هدف، پرداختن به مسائل آموزش و پرورش است تا با در اختیار گذاشتن فرصتی یکسان برای همه، دیدگاه‌های ایشان برای رفع مشکلات منعکس شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از نتایج و جزییات بیشتر از طریق شناسه بیت‌الغزل در صفحات مجازی به نشانی @beytolqazal_ir و یا با مراجعه به تارنمای بیت‌الغزل، اخبار و مطالب بعدی را دنبال کنند.

 

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول