اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

پرداخت 10.5 میلیون دلار خسارت به صادرکنندگان

صندوق ضمانت صادرات ایران در سال های گذشته که کشور با شدیدترین تحریم ها روبرو بوده است، توانسته بخش بزرگی از ریسک‌های صادرکنندگان را کاهش دهد.

پرداخت 10.5 میلیون دلار خسارت به صادرکنندگان

اخبار شرکتها؛ صندوق ضمانت صادرات ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به یکی از مهمترین سازمان های کشور طی سال های گذشته تبدیل شده است. این صندوق که وظیفه کاهش ریسک های اقتصادی و غیراقتصادی را برای تولیدکنندگانی که قصد صادرات دارند را بر عهده دارد.

این صندوق در سال های گذشته علی‌الخصوص سال 99 توانسته است رکوردهای قابل توجهی در زمینه حمایت از صادرکنندگان بر جای بگذارد.

این صندوق در سال 99، رکورد سه میلیارد و پانصد و شصت و سه میلیون دلار را در خصوص پوشش ریسک های سیاسی و تجاری صادرکنندگان در کشور را بر جای بگذارد. همچنین ضریب پوشش صادرات (سهم پوشش صندوق از صادرات غیرنفتی) در۱۲ماهه سال ۱۳۹۹، به 10 درصد رسید که بالاتر از متوسط این شاخص در میان کشورهای اسلامی و در حال توسعه به شمار می‌رود.

صندوق ضمانت صادرات ایران در سال 99 معادل 10.5 میلیون دلار خسارت به صادرکنندگان در جهت تسهیل روند صادراتی آنان پرداخت کرد و 7.3 میلیون دلار نیز میزان بازیافت خسارت در سال گذشته بوده است.

صندوق ضمانت صادرات در نظر دارد در سال ۱۴۰۰ با توجه به شعار« تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» با تمرکز بر توانمند‌سازی صادرکنندگان خرد و متوسط، شرکت‌ها، مدیریت صادرات و کمک به ظرفیت‌سازی‌های جدید صادراتی، خدمات هرچه بهترو متنوع‌تری را به فعالان اقتصادی ارائه دهد .

صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها موسسه بیمه‌اعتبار‌ صادراتی‌ (ECA)  ایران که همتای موسساتی نظیر ساچه ایتالیا، هرمس آلمان و سایناشور چین است با صدور انواع بیمه‌نامه و ضمانت‌نامه‌های اعتباری نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی ایفا می‌کند.

یکی از وظایف صندوق اعتبارسنجی مشتریان صادرکنندگان می باشد. مدت زمان انجام اعتبارسنجی و تعیین سقف اعتبار جهت شرکت خریدار یا بانک خارجی در کشور خریدار، ۱۰-۷ روز کاری و در خصوص کشورهای عراق، افغانستان و منطقه CIS (ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان) ۱۵-۱۰ روز کاری به طول می انجامد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول