اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پنتاگون: اجرای رزمایش برای حفظ امنیت شهروندان آمریکا و کره جنوبی است

سخنگوی پنتاگون با تاکید بر عدم تغییر در زمان برگزاری رزمایش با کره جنوبی، گفت حفظ آمادگی نظامی اولویت اصلی وزیر دفاع آمریکا است.

پنتاگون:  اجرای رزمایش برای حفظ امنیت شهروندان آمریکا و  کره جنوبی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که هیچ تغییری در تمرین نظامی مشترک با کره جنوبی که در ماه آگوست برنامه ریزی شده، ایجاد نشده است.

به نوشته روزنامه «هانکیوره» چاپ کره جنوبی «جان سوپل» سخنگوی پنتاگون گفت: «هیچ تغییری در برنامه آموزشی برنامه ریزی شده ما ایجاد نشده است. حفظ آمادگی نظامی اولویت اصلی "لوید آستین" وزیر دفاع است. رویدادهای آموزش نظامی ترکیبی ما یک روش اصلی برای اطمینان از آمادگی متحدان ماست. این برنامه‌های آموزشی ماهیتی غیر تحریک آمیز، دفاعی و با هدف حفظ امنیت آمریکایی‌ها و مردم کره جنوبی است.»

این در حالی است که پنجشنبه گذشته ۷۶ قانونگذار از حزب حاکم  دموکرات و عدالت کره جنوبی در بیانیه‌ای گفتند: «در حال حاضر برای کره جنوبی و ایالات متحده بسیار مهم است که یک رویکرد پیشگیرانه داشته باشند تا کره شمالی را به میز مذاکره بکشند.»

نمایندگان مجلس کره جنوبی گفتند: «تمرینات مشترک نظامی کره جنوبی و ایالات متحده باید مورد تامل قرار گیرد زیرا آنها همچنان به عنوان مانعی برای روابط کره شمالی با کره جنوبی و ایالات متحده عمل می‌کنند.»

کره شمالی بارها اعلام کرده که ایالات متحده باید سیاست خصومت خود را در قبال این کشور، از جمله تمرینات نظامی مشترک با کره جنوبی را لغو کند تا به گفت‌وگو برگردد.

وزیر امور خارجه کره شمالیبه تازگی گفت که کره شمالی هیچ تصمیمی به گفت‌وگوهای خلع سلاح اتمی با آمریکا ندارد. «ری سون گوون» وزیر خارجه کره شمالی گفت: «ما حتی احتمال برقراری ارتباط با ایالات متحده را در نظر نمی‌گیریم، چه رسد به داشتن آن، که ما را به جایی نمی‌رساند، فقط وقت گرانبها را می‌گیرد.»

اظهارات وی پس از آن مطرح شد که نماینده جدید ایالات متحده در امور کره شمالی  گفت که مشتاقانه منتظر پاسخ مثبت در مورد گفت‌وگوهای پیونگ یانگ است.

بعد از ابراز امیدواری نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی برای مجاب‌کردن این کشور به ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح با واشنگتن و سئول، دولت پیونگ‌یانگ توقعات آمریکا برای مذاکره را بیهوده و اشتباه توصیف کرد.

در ماه مه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از عزم خود برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی سخن گفته بود. «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود که واشنگتن در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کرده و دیگر بر سیاست چانه‌زنی و خرید زمان تکیه نخواهد کرد. 

اظهار نظر درباره مذاکرات با کره شمالی در حالی‌ است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا سه بار به صورت رو در رو با رهبر کره شمالی دیدار و در زمینه خلع سلاح اتمی در قبال رفع تحریم‌ها مذاکره کرد اما در نهایت این مذاکرات به دلیل زیاده خواهی‌های آمریکا به بن‌بست رسید و ناکام ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول