اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رکورد جدید حفظ اعداد در گینس ثبت شد

مرتضی جاوید، سومین رکورد خود را در زمینه حفظ و بازگویی اعداد در گینس به ثبت رساند.

رکورد جدید حفظ اعداد در گینس ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس، طی مراسمی در گنبد آسمان برج میلاد تهران رکورد حفظ اعداد توسط مرتضی جاوید نابغه و رکورد‌دار حافظه کشورمان شکست و این رکورد در کتاب ثبت رکورد‌های جهان گینس ثبت شد.

جاوید صبح امروز رکورد حفظ ۲۷ عدد در ۴ ثانیه را با حضور مشاور گینس به ثبت رساند. وی پیش از این هم صاحب این رکورد با و با اتفاق امروز رکورد جهانی حفظ اعداد که در اختیار خودش بود را بهبود بخشید.

این نابغه حفظ پس از ثبت رکورد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین رکوردش گفت: از آنجایی که امروز 14 تیر‌ماه روز قلم است تصمیم گرفتیم رکورد جدید را در این روز به ثبت برسانیم و خوشبختانه موفق شدم رکورد بیشترین حفظ ارقام در ۴ ثانیه را به ثبت برسانم. امروز با حفظ ۲۷ رقم در این مدت زمان موفق به شکستن رکورد پیشین شدم. رکورد قبلی حفظ ۲۴ رقم در ۴ ثانیه ثبت شده بود.

وی با اشاره به نخستین رکورد خود در زمینه حافظه افزود: در گام نخست حفظ بیشترین اسامی و تاریخ تولد در دو دقیقه را به ثبت رساندم که اسامی و مشخصات ۲۲ نفر به همراه اسم، روز، ماه و سال تولد را بیان کردم و رکورد یک آلمانی را شکستم و همچنان کسی موفق به رکورد شکنی نشده است.

رکورددار حافظه ایران در ادامه گفت: دومین رکورد حافظه که به ثبت رساندم در زمینه حفظ بیشترین اعداد سه رقمی متوالی بود که در ۳۰ ثانیه ۹۰ رقم را به خاطر سپردم و نسبت به رکورد دار قبلی ۱۸ رقم بیشتر به حافظه سپردم.

جاوید با اشاره به نیاز به تمرین و ممارست در زمینه حفظ اعداد تأکید کرد: در این زمینه باید با کدسازی و تصویر‌سازی سرعت زنجیره‌سازی را در مغز افزایش داد که این مهم با تمرین و رقابت با خود امکان‌پذیر است.

در ادامه اشکان دشمن‌زیاری، مشاور ثبت رکورد گینس گفت: چندی‌پیش مرتضی جاوید درخواستی را به سازمان گینس ارائه کردند مبنی بر این که می‌خواهد حفظ ۲۷ عدد را در عرض ۴ ثانیه به ثبت برسانند، لذا متقاضی در جریان قوانین گینس قرار گرفت و سپس رکوردگیری انجام شد.

وی افزود: اعداد به صورت تصادفی و از طریق یک برنامه مخصوص ارائه می‌شود و داوران گینس تصاویر ارسالی را بررسی و داوری می‌کنند و سپس در صورت نبود مشکل اقدام به ثبت رکورد می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول