اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

روسیه: هیچ عارضه جدیدی از واکسن اسپوتنیک ثبت نشده است

مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد: هیچ عارضه جانبی جدیدی از اسپونتیک وی، واکسن ویروس کرونا ثبت نشده است.

روسیه: هیچ عارضه جدیدی از واکسن اسپوتنیک ثبت نشده است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس، «کریل دیمیتریف» مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) اعلام کرد: هیچ عارضه جانبی جدیدی از اسپونتیک وی،  واکسن ویروس کرونا ثبت نشده است.

کریل دیمیتریف خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورها در حال بررسی اثر بخشی و ایمنی واکسن روسی هستند.

مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ادامه داد: بررسی داده‌های حاصل از ماه‌ها  تزریق اسپونتیک وی بیانگر آن است، نخستین واکسن جهان علیه همه‌گیری عارضه جدی به دنبال نداشته است.

وی در مصاحبه با کانال تلویزیونی «Rossiya-۲۴» گفت اسپوتنیک وی نتایج خارق العاده  نه تنها در روسیه، بلکه در تعداد زیادی از کشورها نشان داده است؛ عدم عوارض واکسن روسی خبر بسیار خوبی است.

دیمیتریف خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در حال بررسی اثر بخشی و ایمنی واکسن روسی هستند؛ این واکسن ارزش خود را در میلیون‌ها روس و میلیون‌ها نفر در کشورهای دیگر که ثابت شده است کاملاً ایمن است، ثابت کرده است.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن خود را با نام  اسپونتیک وی در ۱۱ آگوست ۲۰۲۰ ثبت کرد. این کشور همچنین درخواست ثبت واکسن خود در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت را داده است. امروز این واکسن در ۶۰ کشور با جمعیت کلی بیش از ۱.۵ میلیارد نفر مورد استفاده قرار گرفته  و براساس آمار موجود، بیش از ۳۰ کشور از اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون گسترده استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول