اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مرگ نوجوان 13 ساله آمریکایی پس از دریافت واکسن فایزر، توسط CDC بررسی می‌شود

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در حال بررسی مرگ پسری در میشیگان است که چند روز پس از تزریق واکسن کووید 19 شرکت فایزر درگذشت. خانواده «جیکوب» می‌گویند او سالم بوده و هیچ بیماری پزشکی زمینه‌ای نداشته است

مرگ نوجوان 13 ساله آمریکایی پس از دریافت واکسن فایزر، توسط CDC بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از یاهو، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در حال بررسی مرگ پسری در میشیگان است که چند روز پس از تزریق واکسن  کووید ۱۹ شرکت فایزر/ بیون‌تک درگذشت.

 براساس اطلاعات موجود، این نوجوان سه روز پس از دریافت دز دوم واکسن کووید 19 در نیمه ماه ژوئن ( حدود سه هفته پیش) در خواب درگذشت.

بخش بهداشت ایالت تحقیقات را تأیید کرده و به دیترویت فری پرس، بخشی از شبکه USA TODAY، گفت که دفتر معاینه پزشکی کالبد شکافی را انجام داده و مرگ به بخش بهداشت و همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گزارش شده است.

در بیانیه مشترک صادر شده توسط  «دلیسیا پرویت»،  مدیر پزشکی بخش بهداشت و درمان شهرستان ساگیناو، میشیگان آمده است: «تحقیقات در مورد وجود ارتباط بین مرگ و واکسیناسیون  نوجوان در حال بررسی است؛ در همین حال ، بخش بهداشت همچنان خانواده‌ها را تشویق می‌کند تا با پزشکان خود صحبت کنند و خطرات و مزایای واکسیناسیون را بسنجند».

جیکوب کلنیک، ۱۳ ساله، از زیلواکی در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ ، فقط سه روز پس از دریافت دز دوم واکسن  کووید ۱۹ درگذشت. مقامات بهداشتی و درمانی شهرستان می‌گویند که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در حال تحقیق درباره مرگ وی هستند.

خانواده جیکوب کلنیک در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشته‌اند که این نوجوان سالم بوده و هیچ بیماری پزشکی زمینه‌ای نداشته است و بی‌صبرانه منتظر شروع کلاس‌های پاییز به عنوان دانش‌آموز سال اول دبیرستان کارولتون بود.

طبق اظهارات خانواده، جیکوب کلنی علائم شایع پس از  دریافت واکسن را داشته؛ در طی دو روز بین ایمن سازی و مرگ این نوجوان دچار تب و خستگی بوده است.در شب ۱۵ ژوئن، او کمی درد معده هم داشت، اما آنقدر شدید نبود که بتواند نگرانی جدی ایجاد کند. جیکوب آن شب به خواب رفت و هرگز از خواب بیدار نشد.

به خانواده  این نوجوان گفته شده، یافته‌های اولیه کالبد شکافی حاکی از آن است که قلب جیکوب هنگام مرگ بزرگ شده و مایعات در اطراف قلب وی وجود داشته است.

 

سه روز پیش نیز رویترز در خبری نوشت وزارت بهداشت اوکراین در حال تحقیق پیرامون مرگ یک مرد ۴۷ ساله است که ساعاتی پس از دریافت واکسن فایزر جان باخته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول