اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ثبت نام دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو تمدید شد

سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو گفت: ثبت ‌نام در دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

ثبت نام دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو تمدید شد

نسیم ذوقی، سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس گفت: ثبت ‌نام در دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو که از روز جمعه اول اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز شده بود به درخواست پژوهشسراها و دانش‌آموزان علاقمند، تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

وی ادامه داد: این آخرین فرصت برای ثبت نام دانش‌آموزان در دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو است.

سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو افزود: المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به کشور ماست. به این معنا که در کشورهای دیگر مسابقات دانش‌آموزی با تعیین یک طرح مشخص و یا اردوهای یک هفته‌ای آموزش فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود، اما ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را در برگیرد، تا به حال در هیچ کشوری اجرا نشده است.

ذوقی خاطرنشان کرد: آشنایی مقدماتی با فناوری نانو و کاربردهای آن، نقش فناوری نانو در دنیای آینده، چرا و چگونه در المپیاد نانو شرکت کنیم؟ و آشنایی با جشنواره‌ها و مسابقات نانو از مواردی است که در ویبنار آنلاین بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو  برگزار شده است و دوازدهمین دوره المپیاد در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، اظهار داشت: دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و هماهنگی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود. این المپیاد به تایید بنیاد ملی نخبگان نیز رسیده است و مدال‌آوران از جوایز و امتیازات بنیاد بهره‌مند خواهند شد.

سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو ادامه داد: المپیاد علوم و فناوری نانو در سه مرحله برگزار می شود، در مرحله اول دانش آموزان در قالب یک آزمون تئوری تستی با هم به رقابت می پردازند، داوطلبانی که حد نصاب لازم را برای ورود به مرحله دوم کسب نمایند، وارد مرحله دوم المپیاد خواهند شد، که در قالب یک آزمون تئوری بصورت تستی – تشریحی برگزار می شود. ۳۰ نفر برتر آزمون مرحله دوم وارد مرحله سوم خواهند شد. مرحله سوم بصورت برگزاری یک اردوی علمی-عملی برای برگزیدگان مراحل دوم است که در این اردو دانش آموزان با انجام یک فعالیت آزمایشگاهی ضمن آشنایی با روش‌های تحقیق و پژوهش، به کمک اساتید یک پروژه آزمایشگاهی را که در راستای حل یکی از چالش‌های کشور به کمک فناوری نانو است را انجام می‌دهند.

ذوقی تأکید کرد: به دلیل شرایط شیوع کرونا آزمون مرحله اول به صورت آنلاین برگزار می‌شود؛ آزمون مرحله دوم این المپیاد  نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ علاوه بر این در راستای آشنایی با فناوری نانو و آمادگی دانش آموزان برای المپیاد نانو دوره‌های آموزشی آشنایی با فناوری نانو به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا و بر اساس شرایط، بر اساس تصمیم کمیته علمی-اجرایی المپیاد، اردوی عملی این دوره از المپیاد با رعایت پروتکل های بهداشتی و در بازه زمانی کوتاه‌تر برگزار خواهد شد و قسمتی از آموزش و ارزیابی به صورت مجازی انجام می‌شود. 

سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در پایان گفت: در نهایت برگزیدگان مرحله نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله عملی معرفی شده و مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب خواهند نمود. برگزیدگان مرحله نهایی المپیاد نانو ضمن دریافت جوایز نقدی از ستاد توسعه فناوری نانو و بنیاد ملی نخبگان، عضو بنیاد ملی نخبگان شده، امتیاز نخبگی از بنیاد نخبگان دریافت کرده و از امتیازات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند و همچنین از گرنت‌های پژوهشی ستاد نانو نیز بهره مند خواهند شد. به دانش‌آموزانی که موفق به کسب مدال طلا ‌شوند جوایز نقدی شامل سه میلیون و پانصد هزار تومان از سوی ستاد نانو و یک میلیون و پانصدهزار تومان از جانب بنیاد ملی نخبگان اهدا می‌گردد. همچنین به برندگان مدال نقره دومیلیون و پانصد هزار تومان از جانب ستاد نانو و یک میلیون تومان از جانب بنیاد ملی نخبگان تعلق می‌گیرد و برای آورندگان مدال برنز یک میلیون و پانصد هزار تومان از جانب ستاد نانو و پانصد هزار تومان از طرف بنیاد ملی نخبگان به عنوان جایزه در نظر گرفته شده است.

* علاقه‌مندان برای بررسی شرایط شرکت کنندگان، سرفصل‌های این آزمون و بودجه بندی سوالات می‌توانند وارد سایت باشگاه نانو شوند و اطلاعات تکمیلی را بدست بیاورند.

انتهای پیام/ 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول