اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اتفاق عجیب در ابطال انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای

در جریان ابطال انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای اتفاقی عجیب رخ داده است.

اتفاق عجیب در ابطال انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس، انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ١٩ خرداد برگزار و مهرعلی باران چشمه به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

پیش از برگزاری انتخابات تحرکاتی ازسوی برخی افراد و جریانات به قصد ضربه زدن به روند انتخابات انجام شد که به نتیجه نرسید.

پس از انتخاب باران چشمه به عنوان رئیس فدراسیون این تحرکات ادامه یافت تا جایی که خبر رسید دیوان عدالت اداری حکم به ابطال انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای داده است. این موضوع واکنش وزارت ورزش را در پی داشت و این وزارتخانه اعلام کرد چنین موضوعی صحت ندارد.

مرتضی فلاح مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش در این باره گفت: در خصوص شکایت احدی از کاندیدای فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و اعتراض به ابطال تصمیم مجمع انتخاباتی فدراسیون مزبور به اطلاع می‌رساند؛ هیچ گونه داد نامه‌ای دال بر ابطال انتخابات مجمع به هر نحو از انحاء تاکنون صادر نشده و صرفاً شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری با تجویز از ماده ۳۴ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، بدون هرگونه اخذ دفاع از دستگاه طرف شکایت با تشخیص فوریت امر، دستور موقت جلوگیری از توقف عملیات اجرای صدور ابلاغ رییس فدراسیون را صادر کرده که دلیلی بر ورود خواسته شاکی نیست.

فلاح ادامه داد: هرگونه اقدام و اتخاذ تصمیم منوط به رسیدگی شکلی و ماهوی مستندات و دفاعیات این وزارتخانه و فدراسیون در شعبه مربوطه است و همچنین به استناد ماده ۳ آیین نامه چگونگی انتخاب رییس فدراسیون، مسئولیت دعوت و برگزاری تشریفات انتخابات برعهده فدراسیون‌های ورزشی بوده که با این وصف انتخابات فدراسیون ابطال یا لغو نشده است.

مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: از نظر حقوقی و وزارتخانه این دستور موقت ایراداتی بر آن متصور بوده که مستندا به شعبه محترم اعلام شده است.

نکته جالب این است که فردی دستور ابطال انتخابات فدراسیون را داده که پیش‌تر رئیس یکی از هیات‌هایی بود که نامزد بازنده در انتخابات مسئولیت مدیرکلی آن استان را برعهده داشت. این موضوع از نکاتی است که در چند وقت مورد توجه قرار گرفته و باید دید درنهایت چه سرنوشتی در انتظار انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای خواهد بود، هرچند شنیده می‌شود ادله و دلایل کافی برای ابطال این انتخابات وجود نداشته و ظاهراً باید ریشه موضوع را در جای دیگری جستجو کرد که در چند روز آینده تکلیف همه این موارد مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول