اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ابراز خشم بن سلمان از امارات در دیدار با السیسی

منابع دیپلماتیک عربستانی و مصری محتوای برخی از سخنان رد و بدل شده در دیدار محمد بن سلمان و عبدالفتاح السیسی که در ماه ژوئن صورت گرفت را افشا کردند.

ابراز خشم  بن سلمان از امارات در دیدار با السیسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک عربستانی و مصری به وبسایت سعودی لیکس گفتند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در قاهره به تاریخ ۱۱ ژوئن، از او خواسته است تا علیه امارات اقدام کند.

به نوشته سعودی‌لیکس، در این دیدار طرفین در خصوص مسائل مشترک میان مصر و عربستان گفت‌‌وگو کردند و ولی‌عهد سعودی از رئیس‌جمهور مصر خواسته تا در اقدام علیه امارات با وی همراه باشد.

اختلاف میان عربستان و امارات هرچند در خفا اما در سال‌های گذشته ادامه داشت تا اینکه روز دوشنبه (دیروز) در نشست اوپک، اختلاف دو طرف در حوزه انرژی عیان شد و به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. (جزئیات بیشتر)

به گفته منابع مذکور، بن سلمان همچنین از السیسی خواسته است است تا روابط خود را با قطر بهبود بخشد.

در مقابل نیز رئیس‌جمهور مصر از بن سلمان خواسته تا در بحران سد النهضه با کشور اتیوپی، جانب مصر را گرفته و آدیس‌آبابا را تحت فشار بگذارد. منابع مصری و سعودی گفتند که بن سلمان نیز فورا خواسته السیسی را برآورده کرده و به اتیوپی هشدار داده است که صدها هزار کارگر این کشور را از عربستان اخراج می‌کند.

طی روزهای گذشته نیز نهادهای حقوق بشری خبر دادند که تعداد زیادی از کارگران اتیوپیایی در عربستان به دلایل نامعلوم بازداشت شده‌اند. «بیرهانو لینجیسو» مدیر مرکز پژوهش‌های شرق آفریقا (مستقر در آدیس آبابا) در این مورد در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است پشت صحنه اخراج هزاران کارگر اتیوپیایی از عربستان، کشور مصر قرار دارد.

خبرگزاری رسمی اتیوپی (اینا) نیز نوشته است که دولت این کشور قصد دارد 40 هزار کارگر اتیوپیایی ساکن در عربستان را به کشور بازگرداند، چرا که عربستان تهدید کرده است که همه آن‌ها را اخراج خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول