اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من|نظام توزیع تایر معیوب است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا که ظرفیت تولید تایر با نیاز کشور متناسب است، وجود التهاب و آشفتگی در این حوزه نشانه ناکارآمدی و معیوب بودن نظام توزیع است.

فارس من|نظام توزیع تایر معیوب است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به نابسامانی بازار تایر خودروهای سواری، گفت: نبود نظارت موجب نابسامانی بازار لاستیک خودروهای سواری شده است. در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی نه تنها می‌تواند نیاز کشور را تامین کند، بلکه بخشی از تولید نیز مازاد نیاز داخل است.

وی افزود: واحدهای تولیدکننده لاستیک می‌توانند با افزایش شیفت‌های کاری، عرضه تایر به بازار را بیشتر کنند. با تحقق این امر مهم قیمت‌های افسارگسیخته لاستیک تا حدودی ساماندهی می‌شود.

حسینی‌کیا اضافه کرد: از آنجا که ظرفیت‌ تولید تایر در داخل با نیاز کشور متناسب است، وجود التهاب و آشفتگی در این حوزه نشانه ناکارآمدی و معیوب بودن نظام توزیع است. در حالی که می‌توان با ثبت اطلاعات تولید و فروش توسط تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت زنجیره تأمین این کالا از ابتدای تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده نهایی را ردیابی کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار تایر دست دلالان است، تصریح کرد: سوداگران از نظارت کم رنگ در بازار سوءاستفاده کرده و در سایه این ضعف نظارتی و نبود سامانه توزیع سیستمی، تمام تلاش خود را برای بی‌ثباتی بازار به کار می‌برند.

برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «بانیان وضع موجود در کشور پاسخگو باشند» خواستار رفع بی‌سامانی در توزیع لاستیک خودرو در کشور شدند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول