اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های مالی نروژ، تل‌آویو را تحریم کرد

«کِی‌اِل‌پی» بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی نروژ اعلام کرد، دارایی‌های خود را از ۱۶ شرکت فعال در شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری خارج کرد.

یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های مالی نروژ، تل‌آویو را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که حمایت‌های افکار عمومی جهان از فلسطینیان بعد از جنگ ۱۲ روزه تل‌آویو با نوار غزه ادامه دارد، یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌‌های مالی در نروژ رژیم صهیونیستی را تحریم کرد.

«کِی‌اِل‌پی»(KLP) بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی نروژ که مقر آن در شهر اسلو قرار دارد، اعلام کرد، دارایی‌های خود را از ۱۶ شرکت فعال در شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری خارج کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این شرکت نروژی که مدیریت بیش از ۳۰۰ میلیارد «کِرون» (۳۵ میلیارد دلار) را برعهده دارد، خبر داد که پس از تلاش برای گفتگو با این ۱۶ شرکت‌ فعال در اراضی اشغالی کرانه باختری و بی نتیجه ماندن این تلاش، سهام و اوراق قرضه خود را به ارزش ۲۷۵ میلیون کرون (۳۲ میلیون دلار) فروخت.

«کیران عزیز» تحلیلگر ارشد و عضو این شرکت در بیانیه‌ای گفت: "این خطر غیرقابل قبول است که شرکته‌ای منتفی از طریق اتصال به شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی به نقض حقوق بشر در شرایط جنگ و درگیری کمک کنند».


لوگوی «کِی‌اِل‌پی» بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی نروژ

 

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، همه این ۱۶ شرکت در لیست ۱۱۲ شرکتی هستند که سال گذشته سازمان ملل منتشر و اعلام کرده بود که آنها با فعالیت در اراضی صهیونیستی اشغالی در کرانه باختری در نقض حقوق بشر فلسطینیان شریک بودند.

شرکت کِی‌اِل‌پی نروژ از ژوئن 2021 با شرکت‌های فعال در زمینه بانکداری، ساخت و ساز، زیرساخت‌ها و ارتباطات از راه دور در کرانه باختری تجارت نخواهد کرد. از جمله آنها Motorola Solutions و شرکت قدرت و حمل و نقل فرانسوی Alstom SA هستند.

مقام‌های تل‌آویو تاکنون واکنشی به اقدام این شرکت بزرگ نروژی در رد اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی نشان نداده‌اند.

رژیم صهیونیستی سال گذشته پس از انتشار لیست سازمان ملل درباره شرکت‌های ناقض حقوق بشر در شهرک‌ها و اراضی اشغالی کرانه باختری این اقدام را محکوم کرد و آن را مغرضانه و حتی یهودستیزی خوانده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول