اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سومین کاروان آمریکا در عراق هدف 4 بمب کنارجاده‌ای قرار گرفت

منابع عراقی گزارش دادند که امروز، در مسیر سومین کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکا در غرب عراق چهار بمب منفجر شده است.

سومین کاروان آمریکا در عراق هدف 4 بمب کنارجاده‌ای قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ منابع عراقی، عصر امروز (سه‌شنبه)، از حمله به یک کاروان تجهیزات لجستیک آمریکا در غرب عراق خبر دادند.

بر اساس گزارش کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، در مسیر کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا در شرق استان الانبار (غرب عراق) چهار بمب کنارجاده‌ای ضدزره منفجر شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عراقی، ظهر امروز، از انفجار در مسیر دو کاروان آمریکا در استان «الدیوانیه» عراق خبر دادند.

روز گذشته نیز کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده با یک بمب کنارجاده‌ای، در منطقه سریع‌الشعله واقع در استان بغداد هدف قرار گرفت.

از زمان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند از این رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است. گروه‌های مقاومت عراق تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و مشاوره‌دهی به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول