اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پیوستن 300 مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مدار برق در روزهای آینده/ تعطیلی نوبتی برخی استان‌ها و خاموشی معابر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از پیوستن 300 مگاوات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مدار در روز‌های آینده خبر داد و گفت: تعدادی نیروگاه تجدیدپذیر داریم که در چند روز آینده، امکان عقد قرارداد و اضافه کردن ظرفیت آنها به ظرفیت‌های موجود را دارند.

پیوستن 300 مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مدار برق در روزهای آینده/ تعطیلی نوبتی برخی استان‌ها و خاموشی معابر

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جلسه فوق العاده امروز (چهارشنبه 16 تیر) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاونین وی، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و اعضای کمیسیون انرژی حضور داشتند. 

وی افزود: در ابتدای این جلسه نمایندگان مجلس گله‌مندی‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مقرر شد که وزارت نیرو برای 2 فاز بلندمدت و کوتاه مدت برنامه‌ریزی کرده و  اقداماتی را در دستور داشته باشد. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره اقدامات بلندمدت پیشنهاد شده تصریح کرد: این اقدامات ناظر بر افزایش تولید، ایجاد ظرفیت‌های مناسب، سیاست‌های قیمتی و موارد مختلفی است که در آینده به جد دنبال خواهد شد. همچنین در کوتاه مدت برای خروج از شرایطی که اکنون به آن دچار شدیم، چندین نکته مدنظر است که امیدواریم اجرایی شود.

نخعی خاطرنشان کرد: مقرر شد کمیته مشترکی از بین نمایندگان کمیسیون انرژی و کمیسیون‌های دیگر مرتبط مجلس تشکیل شود که این کمیته نقش نظارت و کمک به دولت را ایفا کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در اطلاع رسانی‌های وزارت نیرو درباره زمان‌بندی خاموشی‌های استان‌ها ضعف‌های زیادی وجود دارد که یکی از گله‌مندی‌های جدی مردم هم همین معضل اطلاع‌رسانی نامناسب است. تاکید شد که وزارت نیرو اطلاع رسانی‌های دقیق تری انجام دهد و صدا و سیما هم به آنها کمک کند. ما این پیشنهاد را دادیم که صدا و سیما یک گروهی را در مرکز دیسپاچینگ مستقر کند که این‌ها به صورت لحظه‌ای آخرین وضعیت تولید و مصرف برق در کشور را به مردم اطلاع رسانی کنند و مردم کاملا در جریان شرایط قرار بگیرند.

وی افزود: تاکید شد که شخص وزیر نیرو که از طرف دولت هم برای این موضوع ماموریت پیدا کرده، از همه دستگاه‌ها مثل وزارت نفت و مابقی دستگاه‌هایی که نیروگاه و امکان تولید برق در صنایع خود دارند، بخواهد همه ظرفیت‌های خود را در اختیار وزارت نیرو قرار دهند.

نخعی از پیوستن نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مدار برق کشور در روز‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: تعدادی نیروگاه تجدیدپذیر در کشور داریم که این‌ها ظرف چند روز، امکان عقد قرارداد و اضافه کردن ظرفیت آن‌ها به ظرفیت‌های موجود را دارند. قرار شد که وزارت نیرو این موضوع را هم پیگیری کند تا هرچه زودتر برق تولیدی این نیروگاه‌ها وارد مدار شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ مگاوات ظرفیت تولید این تجدیدپذیر‌ها باشد. همچنین مقرر شد نیروگاه‌هایی که نیاز به تعمیر دارند تا وارد مدار شوند، هرچه زودتر مشکلاتشان برطرف و وارد مدار شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس دیگر مصوبه جلسه امروز را استفاده حداکثری از ژنراتور‌های برق اعلام کرد و گفت: بسیاری از مراکز مانند بیمارستان ها، مراکز نظامی و... ژنراتور‌هایی را دارند که تاکید شد این مراکز حداکثر استفاده را از این ژنراتور‌ها داشته باشند.

وی در بیان سایر دستورات جلسه امروز کمیسیون انرژی با وزیر نیرو، عنوان کرد: تعطیلی نوبتی برای برخی استان‌ها مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان که دارای دمای هوای بالا هستند، مورد تاکید نمایندگان در جلسه صبح امروز بود. همچنین تاکید شد وزارت صمت، اورهال برخی از صنایع بزرگ را دنبال کند تا در زمان پیک مصرف، اورهال به صورت نوبتی انجام شود.  کاهش روشنایی معابر هم جزو دستورات بود که باید وزارت نیرو آن را بررسی کرده و حدالامکان از این روش هم استفاده شود. هچنین بررسی شود از هر کجا که واردات برق برای کشور مقدور است، از آن امکان استفاده کنند.

نخعی در پایان ابراز امیدواری کرد با همت دستگاه‌های مختلف کشور بتوانیم از وضعیت اضطراری موجود در کشور در زمینه برق عبور کنیم تا مردم با کمترین مشکلات مواجه باشند.
 
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول