اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راب: کشتی‌های انگلیس به تردد از نزدیک کریمه ادامه می‌دهند

وزیر خارجه انگلیس گفت که ناوگان دریایی این کشور به تردد از آب‌های نزدیک به شبه جزیره کریمه علی‌رغم حادثه اخیر پیش آمده ادامه می‌دهد.

راب: کشتی‌های انگلیس به تردد از نزدیک کریمه ادامه می‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه انگلیس سه شنبه گفت که کشتی‌های این کشور علی‌رغم حادثه اخیر در شبه جزیره کریمه، به تردد از این مسیر ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در توضیح درباره حادثه اخیر پیش آمده به کمیته پارلمانی این کشور گفت: «ناو جنگی "اچ ام اس دیفندر" کوتاه‌ترین و مستقیم ترین مسیر را طی کرد. این یک مسیر تردد شناخته شده بین‌المللی است. طبق قوانین بین‌المللی، ما حق داریم از آبهای سرزمینی اوکراین عبور کنیم. این همان کاری است که ما انجام خواهیم داد.»

وزارت دفاع انگلیس مدعی شده بود که که این ناوشکن در حال حرکت از «اودسای» اوکراین به گرجستان بود. طبق تصاویر منتشر شده توسط سرویس امنیتی روسیه ، این کشتی هشدارهای مربوط به استفاده از سلاح را نادیده گرفت و تنها پس از شلیک‌های هشدار دهنده، آبهای نزدیک کریمه را ترک کرد.

این ناو جنگی در 23 ژوئن وارد منطقه‌ای شد که روسیه آن را یک منطقه دریایی متعلق به خود در کریمه می‌داند. نیروی دریایی روسیه برای انحراف شناور انگلیس مجبور به شلیک هشدار دهنده شد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که بیش از ۲۰ جنگنده و دو کشتی گارد ساحلی روسیه، ناو جنگی انگلیس دیفندر انگلیس را پس از ورود به آب‌های کریمه، محاصره کردند و یک روز پس از ورود جنجالی ناو جنگی «اچ ام اس دیفندر» انگلیس به آب‌های سواحل «کریمه»، وزارت خارجه روسیه، «دیبورا برونرت» سفیر انگلیس در روسیه را احضار کرد.

وزارت دفاع انگلیس در توجیه این اقدام مدعی شد که ناو دیفندر در یک مسیر بی‌خطر در حریم آبی اوکراین و مطابق با قوانین بین‌المللی حرکت می‌کرده است. مقام‌های روس در مناسبات مختلف تأکید کرده‌اند که اقدام تحریک‌آمیز ناوشکن انگلیس با هماهنگی ایالات متحده انجام گرفته است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با نشریه «Mezhdunarodnaya Zhizn» در سؤالی در خصوص اقدام تحریک‌آمیز ناوشکن انگلیسی «دیفندر» هشدار داد که مسکو ممکن است به آن‌هایی که به مرزهای این کشور تجاوز می‌کنند حمله کند.

ریابکوف در این خصوص گفت، مسکو می‌تواند به آن‌هایی که مرز روسیه را در دریای سیاه نقض می‌کنند، حمله کند اما چنین کاری را نخواهد کرد و لندن می بایست این پیام «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و جدیت اوضاعی که ناوشکن دیفندر به وجود آورد را درک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول