اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

مشکلات و حواشی برگزاری کنکور امسال در مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم گفت: مشکلات برگزاری کنکور امسال و حواشی آن در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

مشکلات و حواشی برگزاری کنکور امسال در مجلس بررسی می‌شود

علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با اشاره به نارضایتی کنکورهای امسال و خانواده‌هایشان از آزمون کنکور، اظهار کرد: کنکور امسال در شرایط دشوار کرونایی برگزار شد که مشکلاتش خاص بود و همچنین  بار روانی کنکور در سال‌جاری بیشتر از همه ادوار بود؛ بر همین اساس، مشکلات برگزاری کنکور امسال و حواشی آن در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر مسؤولیت مهم دولت و وزارت علوم برای رفع مشکلات کنکوری‌ها افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید راهکارهای عملی برای خروج از مشکلات جاری در زمینه کنکور را تدوین و ارائه کند.

وی تصریح کرد: خانه ملت با همکاری دولت بسته همپوشان برای کاهش مشکلات فرهنگی و آموزشی مربوط به کنکور را بررسی و تدوین خواهد کرد.

کریمی فیروزجایی تغییر در فرآیند برگزاری کنکور را ضروری دانست و افزود: با حذف کنکور در فرآیند علمی و کارشناسی، مشکلات انبوه خانواده‌های ایرانی و دانشگاه‌ها در این زمینه کاهش خواهد یافت.

این نماینده مجلس با اظهار امیدواری برای حذف کنکور در سال‌های آتی، گفت: با حذف کنکور، دانشگاه‌ها به کانون مهم فعالیت آموزشی در کشور تبدیل می‌شوند.

وی با ابراز اطمینان از پشتیبانی مجلس از کاهش مشکلات ناشی از برگزاری کنکور، افزود: تأثیر کنکور در رشد علمی کشور مورد تردید است.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کنکور به سد راه توسعه و گسترش علمی کشور و حذف سرمایه‌های نخبگانی و رانت‌خواری مؤسسات آموزشی فعال در این حوزه تبدیل شده است.

کریمی فیروزجایی با تأکید بر نقش موثر دولت در رشد سرمایه‌های علمی گفت: جولان مافیای کنکور با گردش مالی ۸۰ هزار میلیاردی در سال، تحقق عدالت آموزشی در کشور را ناممکن ساخته است و بر همین اساس دولت سیزدهم برای ساماندهی مشکلات اساسی حوزه فرهنگ مسؤولیت کلیدی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول