اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

وزیر خارجه ژاپن ماه آینده به ایران سفر می‌کند

وزیر خارجه ژاپن قصد دارد اواسط مردادماه برای دیدار با مقام‌های دولت آیت‌الله رئیسی و تأکید بر تمایل توکیو برای تقویت روابط دوستانه با جمهوری اسلامی، به تهران سفر کند.

وزیر خارجه ژاپن ماه آینده به ایران سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که «موتگی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن اواسط ماه آگوست (اواسط مردادماه) برای دیدار با مقام‌های ارشد دولت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر خواهد کرد.

ان اچ کی در گزارش خود در خصوص سفر این مقام ژاپنی نوشت که موتگی قصد دارد در این سفر از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران درخواست کند تا نقش سازنده‌ای را در تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و برقراری صلح در غرب آسیا ایفا کند.

آن طور که در این گزارش آمده است، وزیر خارجه ژاپن همچنین قصد دارد تمایل توکیو برای تقویت دوستی سنتی و قدیمی با جمهوری اسلامی ایران را نیز اعلام کند.

ان اچ کی همچنین در گزارش خود در ارتباط با محور گفت‌وگوهای وزیر خارجه ژاپن با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران توضیح داد که موتگی با مقام‌های ایران احتمالاً در خصوص مذاکرات وین در خصوص احیای برجام و بازگشت ایالات متحده به تعهدات برجامی نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

در پی پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خرداد امسال، کاتسانوبو کاتو» دبیر ارشد کابینه ژاپن در یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد که ایران تحت ریاست‌جمهوری آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران، به ثبات‌بخشی در منطقه غرب آسیا کمک کند. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، وزیر امور خارجه ژاپن همچنین قصد دارد در جریان سفر خود، توقف‌هایی در  فلسطین اشغالی، مصر، اردن، ترکیه، عراق و قطر نیز داشته باشد.

بر اساس این گزارش، موتگی در صدد است در جریان سفر به سرزمین اشغالی، از طرفین فلسطینی و صهیونیستی درخواست کند که همچنان به آتش‌بس پایدار باشند و برای برقراری صلح و آشتی تلاش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول