اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

خوش‌نظر:CAS برخلاف کمیته استیناف به فشارهای بیرونی نگاه نمی‌کند/ بساط بیانیه‌نویسی را جمع کنید

سرپرست تیم فوتبال سایپا گفت: در پرونده بازی با پیکان رای دادگاه را می‌پذیریم زیرا در آنجا نگاه نمی‌کنند چه کسی فشار آورده است.

خوش‌نظر:CAS برخلاف کمیته استیناف به فشارهای بیرونی نگاه نمی‌کند/ بساط بیانیه‌نویسی را جمع کنید

حسین خوش نظر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  با انتقاد از تغییر رای دیدار سایپا و پیکان در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اظهار داشت:یک قاضی قبل از اینکه به درجه قضاوت برسد، قسم می‌خورد عدالت را اجرا کند. اگر دوستان به این نتیجه رسیده‌اند که تخلفی رخ نداده چرا کمیته انضباطی رای سه بر صفر به سود سایپا داد؟ اکنون دیدگاه کمیته انضباطی با کمیته استیناف کاملا متفاوت است.

وی افزود: مدیرعامل ما در برنامه فوتبال برتر درباره یک موضوع حرف می‌زند اما عضو کمیته استیناف درخصوص مطلب دیگری صحبت می‌کند. تا قبل از بازی با ذوب‌آهن پنج دیدار تا پایان لیگ برتر باقی مانده و از زمان صدور رای کمیته انضباطی هم 45 روز گذشته بود. چگونه کمیته استیناف چند روز قبل و بعد از بازی با ذوب آهن این رای را صادر نکرد و تصمیم گرفت یک روز قبل بازی چنین حکمی بدهد؟ می توانستند 48 ساعت پس از بازی با ذوب آهن حکم بدهند. مشخص است فشارهای بیرونی سبب این مسئله شده است.

سرپرست تیم فوتبال سایپا خاطرنشان کرد: عزیزی‌خادم، نواب رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال را خوب می‌شناسم. وقتی این انسان‌های سالم، کاربلد و مشرف به فوتبال و باشگاه‌داری سرکار آمدند ذوق زده شدیم اما اکنون ناامید هستیم. آنها باشگاه دار بوده و می‌دانند شش تعویض در یک بازی تخلف است. دست کم انتظار داشتم آنها تحت تاثیر فشار بیرونی قرار نگیرند. فیلمش موجود است که نماینده مجلس یک شهر از این جمله استفاده کرده که کمیته استیناف حق ندارد به سود سایپا رای بدهد.در قانون فیفا آمده هیچ نهاد دولتی و غیردولتی حق دخالت در فوتبال را ندارد اما این جمله نماینده مجلس در صحن علنی نشان‌دهنده دخالت آشکار عامل بیرونی در فوتبال است.

خوش‌نظر تصریح کرد: شک نکنید باشگاه سایپا این اظهارات نمایندگان مجلس را به دادگاه CAS ارسال می‌کند. تمام مدارک دخالت نمایندگان مجلس را هم ارائه می‌دهیم زیرا باید پاسخگوی دخالت‌های شان باشند. مشخص است اعضای کمیته استیناف را تحت فشار قرار دادند تا رای را شب قبل بازی با ذوب آهن صادر کنند. اگر سایپا شش تعویض می‌کرد و بازی سه بر صفر به سود پیکان می‌شد، باز هم  آقایان اینگونه حرف می‌زدند؟ آقای نماینده که می‌گوید کمیته استیناف حق ندارد به سود سایپا رای بدهد، چرا در زمان بازی بازی ما با نساجی که پنالتی صد در صد سایپا را نگرفتند، حرف از حق نزد؟

وی درباره مبری شدن مسببان شش تعویض تیم پیکان در جریان بازی با سایپا توسط کمیته انضباطی گفت:ما نفهمیدیم تخلف صورت گرفته یا نگرفته‌ است؟ مهدی دادرس عضو فوتبالی کمیته استیناف است. دست کم وی می‌داند تعویض دقیقه 90 به بعد یکی از مهم‌ترین و تاکتیکی‌ترین تعویض‌های یک مربی برای کشتن وقت است. چگونه می‌گویند ششمین تعویض پیکان تاثیرگذار نبوده و این بازیکن پایش به توپ نخورده است؟ همان تعویض یک دقیقه بازی را خواباند. بارها دیده‌اید در یک دقیقه از بازی دو گل رد و بدل می‌شود. حتی اگر در آن یک دقیقه توپ به پای بازیکن پیکان نخورده باشد، آیا کادرفنی پیکان با این اقدام وقت را  نکشت؟

سرپرست سایپا با اشاره به لزوم پیگیری این پرونده از طریق دادگاه CAS توضیح داد: حق باشگاه سایپا و کارگران زحمتکش خط تولید ما که در این شرایط بد اقتصادی با زحمت کار می‌کنند این است که تا آخر این پرونده برویم. در دادگاه CAS نگاه نمی‌کنند که چه کسی فشار آورد یا نیاورد. آنجا هر حکمی بدهند عادلانه است و با جان و دل می‌پذیریم.

خوش‌نظر درباره ناداوری‌ها به ضرر تیم سایپا گفت: به تیم‌مان اطمینان داریم و اگر ناداوری ها نباشد، صد در صد در لیگ برتر می‌مانیم. باور کنید از این وضعیت خسته شدیم. 26 هفته از لیگ برتر گذشت و در شرایط که می‌توانستند 11 پنالتی برای سایپا اعلام کنند، یک پنالتی برای ما نگرفته‌اند. در برنامه فوتبال برتر مشخص شد پنالتی صد در صدمان مقابل پدیده را اعلام نکردند. قبل از آن بازی تیم حریف بیانیه داده و داور را تحت فشار قرار داد. نمی‌دانم چه کسی این بیانیه‌ها را درآورده است اما از مسئولان ذی‌ربط می‌خواهم این بساط را که فقط سبب زیر فشار رفتن افراد می‌شود، جمع کنند. از روز اول گلوی خود را پاره کرده و گفتیم به جز عدالت چیزی نمی‌خواهیم. هیچ وقت درخواستی از داوران نداشتیم اما می‌خواهم مصلحت اندیشی نکنند.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به حضور مهرداد سراجی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: مدام می‌گویند مدیرعامل سایپا در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است اما آیا مدیرعامل پیکان(محمود شیعی) در هیات رئیسه نبود؟  با این تفاسیر مدیرعامل پیکان و عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون هم در صعود سه باره این تیم از لیگ یک به لیگ برتر تاثیر داشته است. چرا باید حضور سراجی در هیات رئیسه را چماق کرده و سر باشگاه سایپا بکوبید؟ وی چه گناهی کرده است؟ از زمانی که برای این سمت انتخاب شده چه اتفاقی جز ضرر برای سایپا رقم خورده است.

سرپرست سایپا با اشاره به اتفاقات دیدار مقابل ذوب‌آهن تصریح کرد: آقایان مدام از داوری حرف می‌زنند. داوری بازی ما با ذوب‌ آهن که کاملا به سود حریف بود. علی صفایی بلافاصله پس از حرکت گردان باید به وی کارت قرمز نشان می داد اما نمی‌دانم چرا این کار را نکرد. اخراج گردان هم به داور چهارم ربطی نداشت و وی دخالتی نکرد. کنار خط بودم و دیدم کمک داور اول به صفایی گفت خطا محرز است و گردان باید کارت قرمز بگیرد. البته شاید داور وسط به این دلیل سمت داور چهارم رفت تا نظر وی را هم بپرسد.

خوش‌نظر ادامه داد: حتی اخراج گردان به ضرر ما هم شد در این بازی یک تک به تک آشکار را به ضرر ما آفساید اشتباه گرفتند. حاضرم با نشان دادن فیلم به تیم هایی که مدعی هستند داوری به ضررشان بوده ثابت کنم  در حساس‌ترین جای ممکن تیم مرا در بازی مقابل نساجی، سپاهان و پیکان نابود کردند. البته در بازی با ذوب آهن که تیمی بزرگ با سابقه بیش از نیم قرن است الفاظی شنیدم که واقعا از گفتن آن شرم دارم.

سرپرست سایپا افزود:  از زمان مدیریت حسین کفعمی تا جواد محمدی، تاکنون بالای 30 بازی مقابل ذوب‌آهن حضور داشته ام اما هیچ‌وقت این تیم را مثل بازی 2 روز قبل ندیدم. نمی‌دانم آیا جلال مرادی(ناظر بازی) می تواند این الفاظ را در گزارش خود بنویسد؟ واقعا متاسف هستم. قبول دارم ذوب آهن هم در استرس است و نگرانی دارد و باید پاسخگوی کارگرانی باشد که برای سرپا بودن باشگاه در کوره بالای 1000 درجه کار می‌کنند ولی قرار نیست برای رسیدن به نتیجه این رفتارها را ببینیم. در این تیم اسطوره‌های اخلاق مثل قاسم حدادی فر، مهدی رجب زاده و مجتبی حسینی حضور داشتند.

خوش‌نظر با اشاره به حرکت شهاب گردان اضافه کرد: شهاب گردان بچه بسیار مودب و باشخصیتی است اما قطعا تحت فشار زیادی بوده که آن الفاظ و رفتار را به کار برد. از کمیته انضباطی می‌خواهم رعایت حالش را کند تا فوتبال گردان لطمه نخورد. البته تیم ذوب آهن به حدی زیر فشار قرار داشت که در اقدامی عجیب تا دقایقی پس از پایان بازی نام وحید محمدزاده به عنوان گلزن این تیم توسط گوینده ورزشگاه اعلام می شد. 

وی تصریح کرد: لیاقت بچه‌های سایپا خیلی بیشتر از این‌ها است اما شرایطی که در هفته‌های اخیر برای ما رقم زده اند سبب استرس بازیکنان شده است. آنها جوان هستند.  جوان ترین بازیکن لیگ در بازی با ذوب آهن برای سایپا گلزنی کرد. تیم ما به همراه فولاد بیش ترین بازیکن را به فوتبال ملی در این سال‌ها معرفی کرده و لیاقتش اینگونه رفتارها نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول