اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

گزارش مغرضانه دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان درباره مسلمانان

مسؤولان دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان در گزارش جدید خود، مسلمانانی را که در یکی از سازمان‌های بزرگ اسلامی فعالیت دارند، «اسلامگرا» معرفی و ده‌ها هزار شهروند مسلمان که پیرو قوانین آلمان هستند را به افراط‌گرایی متهم کرده است.

گزارش مغرضانه دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان درباره مسلمانان

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس گزارش جدید دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان، همه افرادی که در سازمان‌های اسلامی در آلمان فعالیت کند، به عنوان یک مسلمان افراطی شناخته می‌شوند. این گزارش که متعلق به سال ۲۰۲۰ است، به تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور هورست زی‌هوفر، وزیر کشور و توماس هالدنوانگ، رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان فدرال قرائت شده است. 

براساس این گزارش، ده‌ها هزار مسلمان قانون مدار در سراسر آلمان به عنوان اعضای گروه‌های افراطی معرفی شده‌اند، بدون اینکه اقدام و یا اظهارنظر تندی انجام داده باشند. علاوه بر این، در گزارش جدید این اداره، سازمان‌های اسلامی که هر روز در حوزه ادغام و گفت‌وگوهای بین مذهبی فعالیت دارند، به عنوان تهدیدی برای همزیستی مسالمت‌آمیز آلمان اعلام شده‌اند.

در این میان، مسؤولان دفتر حفاظت از قانون اساسی حتی پاسخگو نیستند که چگونه ده‌ها هزار مسلمان توانسته‌اند برای دهه‌ها برروی نظم و سیاست‌های آلمان تأثیر بگذارند و به تشکیل یک نظام حکومتی اسلامی کمک کنند. جالب اینجاست که به ادعای کارشناسان دفتر حفاظت از قانون اساسی، حتی قدرتمندترین سرویس مخفی آلمان نیز نتوانسته است، در مقابل اقدامات مسلمانان، کاری انجام دهد. جالب است بدانید که مسئولان دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان تاکنون برای ادعاهای خود، هیچ مدرکی ارائه نکرده‌اند.

همچنین به سازمان‌ها و انجمن‌های اسلامی امکان ارائه پاسخ و دفاع از خود داده نشده است. مسئولان دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان در این گزارش، اعضای مساجد را در کنار سلفی‌ها، ملی‌گرایان ترکیه و حامیان القاعده قرار داده‌اند و به عنوان خطری برای جامعه آلمان معرفی کرده‌اند. به عنوان مثال آن‌ها در بخشی از گزارش، دولت اسلامی و مرکز اسلامی هامبورگ را جریان‌های مختلف افراط‌گرایی سیاسی دانستند.

این در حالی است که چنین ادعایی درباره مرکز اسلامی هامبورگ، عوام فریبی محض است. پوچ‌بودن تحلیل‌های اعضای دفتر حمایت از قانون اساسی به ویژه هنگامی روشن می‌شود که نحوه برخورد آنها با گروه‌های راست افراطی را ببنید: در گزارش مذکور در حالی که مسلمانان و سازمان‌های اسلامی در ده‌ها صفحه به عنوان خطری برای جامعه آلمان معرفی شده‌اند، فقط چند پاراگراف به راستگرایان افراطی اختصاص یافته است. این‌ها در حالی است که اعضای گرو ه‌های تروریستی مانند گروه اس، صلیب قرمز و... در سال‌های اخیر مشکلات زیادی برای جامعه آلمان ایجاد کردند.

این گروه‌ها در حمله به مساجد نقش داشتند، تلاش کردند تا جنگ داخلی ایجاد کنند و سیستم سیاسی آلمان را از بین ببرند. با همه این‌ها، دفتر حفاظت از قانون اساسی تمایلی به کنترل این گروه‌ها ندارد. البته اعضای این دفتر به همان‌اندازه نسبت به وضعیت افسران افراطی پلیس نیز بی‌تفاوت هستند.

به نظر می‌رسد آن‌ها تنها مسلمانان را به عنوان مشکل و خطری جدی تلقی می‌کنند و کاری با گروه‌های افراطی دیگر ندارند. سال گذشته، بیش از ۱۰۰ حمله به مساجد در آلمان صورت گرفت و هنوز بسیاری از مجرمان دستگیر نشده‌اند. مسلمانان بارها در آلمان و سایر نقاط اروپا قربانی حملات گروه‌های افراطی بوده‌اند، اما بسیاری از سیاستمداران اروپایی مدعی‌اند که مسلمانان صلح و امنیت اروپا را بهم می‌ریزند!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول